Tomáš Martinovský
Tomáš Martinovský
motto: co se vleče, neuteče

Opel Astra 

Zdroj: www.auto.cz
Zdroj: www.srba.cz
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra


OPEL ASTRA SPORTS TOURER

(Opel Astra Combi)

Už žádný Caravan. Opel pokračuje v cestě, kterou prošlápla Insignia Sports Tourer. Prostorná kombi nyní sází na vnější design víc, než kdy jindy. Záď druhé karosářské varianty nového Opelu Astra vypadá kompaktně, ale přesto výrobce slibuje velmi objemný kufr, který se v nižší střední třídě, už jaksi povinně, musí blížit mírám o třídu výše.

V minulých letech jsme si u Opelu zvykli očekávat prodlužování u karosérií kombi, oproti výchozím hatchbakům nebo sedanům. S tím je teď trochu konec. Míry výchozí Astry jsou totiž  už tak velké (rozvor 2685 mm), že by po dalším prodloužení rozvoru nezbýval mezi Astrou a Insignií (rozvor 2738 mm) bezpečně velký odstup. Přesně vnější rozměry menšího Sports Toreru zatím nebyly zveřejněny, podobně jako fotografie interieru.

Designován orientace Opelu se projevila na dříve nevídaném řešení zadních svítilen. Jejich konstrukce je nečekaně dělená, část světel našla místo na výklopném víku a místo vertikálního uspořádání, které bylo pro několik posledních Caravanů charakteristické, došlo na modifikaci svítilen z hatchbaků.

Víko zavazadelníku se zakusuje hluboko do zadního nárazníku, do kterého bude možnov příštím roce přiobjednat integrovaný nosič jízdních kol FlexFix. Víška a šířka zadního okna by měla zlepšit výhled vzad při couvání a průhled za vozidlo s pomocí vnitřního zpětného zrcátka, naopak třetí boční okno je ještě menší, než u předchozí generace Astry Caravan a významně tak mění vzhled boční siluety relativně vysokého vozu.

Kufr má základní objem 500 l. Zadní sedadla bude možno sklápět ze zavazadlového prostoru elektromechanickým odjištěním pružin, které snadno samočinně sklápí opěradla. Vznikne tak ložná plocha s délkou 1835 mm, která je mezigeneračně delší o 28 mm. Maximální objem po střechu dosáhne hodnoty 1550 l.  

Vedle motorů, známých už z hatchbaků, se v Astře Caravan objeví nová motorizace 1.4 Turbo (88kW) se šestistupňovou manuální převodovkou, jako slabší varianta stávajícího 1.4 Turba (103 kW). Ten se naopak objeví v nabídce i ve verzi se šestistupňovým automatem. Rozšíření se dočká systém Stop/Start, jako první jej dostane malý turbodiesel 1.3 CDTI (70kW).

Verze kombi tvoří u Astry nadprůměrný 25% podíl na prodeji modelové řady (evropský průměr je 17%), a tak Opel očekává další významné navýšení objednávek na Astrru. V případě nové generace jich zákazníci dosud udělali 160 tisíc.

Opel Astra Sports Tourer bude mít světovou premiéru na autosalonu v Paříži, letos v říjnu. Prodej bude zahájen v listopadu 2010. Výroba je umístěna do britského závodu Ellesmere Port. 

Opel Astra – malá Insignie

Historie Opelu v segmentu, který dnes nazýváme nižší střední třídou, je dlouhá a pestrá. Tradice malých rodinných modelů započala prvním Kadettem v roce 1936 a s výjimkou přestávky od druhé světové války do roku 1962 trvá dodnes.

Ke změně – na evropském kontinentu – došlo v roce 1991. Kadett E nahradila první generace Astry, označovaná Astra F. Naopak vozy s řízením vpravo prodávané ve Velké Británii a Irsku nesou název Vauxhall Astra až od počátku 80. let. Další vydání Opelu Astra se dostala na evropslé trhy v letech 1998 a 2004. Nová generace Astry se vždy prodávala souběžně s tou předchozí, která dostala přívlastek Classic. Podobnou praxi jsme očekávali i v loni, kdy se na trh dostala nová Astra, v pořadí již čtvrtá.

Astra se pravidelně umisťuje mezi trojicí nejúspěšnějších aut nižší střední třídy v Evropě. Ročně se prodá kolem půl milionu kusů a důležitost tohoto modelu pro Opel podtrhuje skutečnost, že tvoří přibližně třetinu odbytu značky Opel.

Ve srovnání s předchozí generací došlo k výraznému růstu vnějších rozměrů. Opel tedy aplikuje stejnou strategii, jakou použil u Insignie. Především délka se natáhla o celých 170 mm na 4419 mm, srovnáváme ale pětidveřový hatchback. Končící Astra Caravan se vyznačuje prodlouženou karoserií s celkovou délkou 4515 mm. Není ovšem bez zajímavosti, že nová Astra J velikostně překonává první generaci Vectry a je jen o pár centimetrů kratší než Vectra B. V v dalších směrech došlo u nové generace k růstu – šířka je 1814 mm, výška 1510 mm a rozvor 2685 mm. Zavazadlový prostor má  základní objem 370 litrů.

 

Opel Astra – porovnání rozměrů s předchozí generací

Model

Astra 2010

Astra (od 2004)

Astra Classic 2

rozdíl

Délka [mm]

4419

4249

4110

+170 / +309

Šířka [mm]

1814

1753

1709

+61 / +105

Výška [mm]

1510

1460

1425

+50 / +35

Rozvor [mm]

2685

2614

2606

+71 / +79

Objem zav. prostoru [l]

370

375

370

-

 

Pro porovnání s konkurencí jsou vybrány nejsilnější evropské vozy, kteří budou v úvahách zákazníků zřejmě figurovat nejčastěji. Vynechejme tedy japonské vozy, poněkud extravagantní Citröen C4 i Fiat Bravo. Mezi Focusem, Metanem, Golfem a Peugeotem 308 bude nová Astra J vynikat především svojí délkou. Jako jediná překonává délku 4.4 metru. Megán je ale zároveň kratší o 12 cm a Golf dokonce o 22 cm. Nový Opel vyniká také co do výšky, šířky i délky rozvoru.

Velikost karoserie tak bude zřejmě jednou z hlavních konkurenčních výhod.

 

Opel Astra – porovnání rozměrů s evropskými konkurenty

Model

Opel Astra

Ford Focus

Peugeot 308

Renault Mégane

Volkswagen

Golf

Délka [mm]

4419

4336

4276

4295

4199

Šířka [mm]

1814

1839

1815

1808

1786

Výška [mm]

1510

1500

1430

1471

1479

Rozvor [mm]

2685

2640

2608

2641

2578

Objem zav. prostoru [l]

370

385

348

372

350

 

Design jako Insignie

V oblasti vnějšího designu přichází Astra s radikálním posunem. Opel se vzdal strohého designového jazyka, který se prosazoval od dob Vectry C. Opel dopřál nové generaci atraktivní tvary s geny Insignie. Inspirace větším modelem je přiměřená – jejich příslušnost k jedné značce  je patrná na první pohled, přesto si oba zachovávají značnou svébytnost.

Astra J má nízkou masku chladiče s masivní chromovou lištou, která nese nové logo značky. Nové přední světlomety jsou nižší a dostaly mírně zamračenou optiku. S Insignií Astru spojuje prolis, který se táhne středem nárazníku i kapoty motoru.

Z bočního pohledu jsou si oba modely velmi podobné. Hlavním designovýn prvkem je prolis táhnoucí se od bočních směrovek zešikma nahoru přes kliky dveří až ke koncovým světlometům. Ve spodní části je doplněn druhým prolisem, který je inspirovaný tvarem křídla. U Astry je ale řešen v opačném směru než u Insignie, záhyb se tedy nachází na zadních dveřích.

Novinkou pro Astru je malé boční okénko umístěné v A sloupku, které si hatchbak vypůjčuje od vozů kategorie MPV. Boční prosklení s černými sloupky a chromovanou obvodovou lištou doplňuje také trojúhelníkové okno umístěné nově v zadním sloupku. Pro tvar zádi zvolil Opel moderní řešení s klesající horní hranou bočních oken, na kterou volně navazuje okraj výrazně skloněného okna ve dveřích zavazadlového prostoru. Zadní sloupek je tak tvořen dvěma spojenými trojúhelníky, které svým zaoblením záď auta v horní části opticky zužují.

Zadní pohled pak odhaluje masivní nárazník a koncová světla rozdělená na dvě části. Jejich obrys je volnou parafrází tvaru předních světlometů. Novinkou převzatou z Corsy a Antary je nosič kol FlexFix integrovaný do zadního nárazníku. Jeho konstrukce připomíná šuplík, který se vysune z nárazníku pomocí ovládací páky. Nosnost je 40 kg a nosič pojme dvě jízdní kola.

Zadní náprava (multi-link nebo wattův přímovod)

Obvyklé dilema, zda v nižší střední třídě použít pro zadní nápravu vyspělejší zavěšení multi-link, nebo jednodušší nápravu s vlečnými rameny, vyřešil Opel kompromisem. V Rüsselsheimu dosud spoléhali na jednoduchou, levnou a prostorově nenáročnou vlečnou nápravu. Řešení, které je standardem dodnes ve třídě malých vozů. Nesporné výhody přesvědčují stále řadu automobilek o vhodnosti použití v nižší střední nebo dokonce střední třídě. Ale počet automobilek, které se vydávají na cestu zcela nezávislého zavěšení zadních kol pomalu roste.

Nová Astra kombinuje vlastnosti obou řešení. Ke klasické vlečné konstrukci spojené příčkou do tvaru U, přibyl kinematický mechamismus – Wattův přímovod – známý jako dokonalejší způsob ustavení tuhých náprav. Torzní příčka zadní nápravy je umístěna mezi podélnými rameny přibližně v polovině vzdálenosti mezi uchycením nápravy do karoserie a zadnímy koly. Otevřený U-profil nápravy byl mezi kotevními body prodloužen a zvětšila se i tloušťka stěny profilu, čímž se zvýšila torzní tuhost.

Při přímé jízdě zaručuje kinematika celého mechanismu s Wattovým přímovodem volný pohyb kol při propérování. V zatáčkách potom zadní náprava minimalizuje boční náklon karoserie podobně, jako to umí moderní víceprvkové nápravy. Ramena Wattova přímovodu jsou uchycena k malému příčnému prvku ukotvenému do skeletu vozu za středovou osou kol. Středový prvek, sestávající z krátkého ramene uchyceného uprostřed na čepu, je spojený s rameny s kulovými klouby na koncích, jejichž prostřednictvím jsou ramena propojena s rameny kol.

Hlavní výhodou nové konstrukce je podle Opelu skutečnost, že uložení vlečných ramen nemusejí přenášet žádné boční síly, působící při průjezdu zatáčkou, takže je možno měkčí pouzdra, která účinněji tlumí hluk, vibrace a dokonaleji izolují interiér od povrchu vozovky. K vyspělejším jízdním vlastnostem ovšem vede nové konstrukce zadní nápravy přispěje také rozchod zadních kol, zvětšený o 70 mm.

Vpředu je konvenční nezávislé zavěšení hnacích kol pomocí vzpěr McPherson a spodních příčných ramen. Horní úchytky vzpěr McPherson jsou ale řešeny jako dvojcestná ložiska. Síly, vznikající tlumením a pružením, se tak přenášejí do struktury karoserie separátně. V zájmu snížení neodpružených hmot a zlepšení rozložení hmotnosti jsou řídící tyč a dolní příčné rameno vyrobeny z hliníku, stabilizátor je řešený jako dutý ocelový profil.

Příčná L-ramena předních závěsů jsou uchycena k přednímu pomocnému rámu prostřednictvím dvojice pouzder. Přední pouzdra jsou velmi tuhá s optimalizovanou hysterezí v zájmu co nejlepší ovladatelnosti. Zadní hydraulická pouzdra účinně tlumí vibrace přenášené od kol do konstrukce vozu. Také u přední nápravy došlo k rozšíření rozchodu o 56 mm.

K tomu Opel přidává příplatkový adaptivní podvozek FlexRide. Charakteristika všech čtyř tlumičů se mění v závislosti na zvoleném režimu. Standard se přizpůsobuje aktuálním podmínkám. Tour je laděný komfortně. Sport je dynamický. Ve sportovním režimu jsou také reakce řízení a odezva elektronické škrtící klapky rychlejší. Zároveň se podsvícení přístrojů změní z neutrální bílé na dynamickou červenou.

Motory – mezigenerační úspora paliva 12 %.

Mezi benzinovými pohonnými jednotkami nelezneme jen dva objemy – 1.4 a 1.6 litru. Základ patří atmosférickým jednotkám, čtrnáctistovka se vyrábí ve verzích 64 kW (1.4 ecoFlex) a 74 kW (1.4 16V). Obě dosahují maxima točivého momentu 130 Nm a budou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou. Jejich jízdní výkony nejsou nijak oslnivé, kombinovaná spotřeba je však u obou shodně 5,5 l/100 km. Tím patří ke špičce třídy, což může na německém trhu, kde se platí daň z provozu auta i podle emisí CO2, hrát důležitou roli. Například základní Golf 1.4 59 kW má kombinovanou hodnotu o necelý litr vyšší.

Střední nabídku tvoří atmosférická 1.6 16V o výkonu 85 kW, která má šestistupňovou převodovku, manuální nebo volitelně automatickou. Novinkou je motor 1.4 Turbo o výkonu 103 kW, která se pouští do přímého boje s Golfem 1.4 TSI, Metanem 1.4 TCe a Bravem 1.4 TurboJet. Nový motor nahradí dosavadní atmosférickou 1.8 103 kW. Ve srovnání s ní přináší o 15 % vyšší točivý moment a o 18 % nižší spotřebu paliva.

Konkrétně se jedná o hodnoty 200 Nm mezi 1850 a 4900 min־¹ a 5,9 l/100 km. Vrcholem je pak 1.6 Turbo se 132 kW.

 

Opel Astra – technická data a první ceny – zážehové motory

Motor

1,4 EcoFlex

1,4 16V

1,6 16V

1,4 Turbo

1,6 Turbo

Převodovka

5M

5M

6M (6A)

6M (6A)

6M (6A)

Zdvihový objem [cm3]

1398

1398

1598

1364

1598

Válce/ventily

4/4

4/4

4/4

4/4

4/4

Nejvyšší výkon [kW/min-1]

64/5600

74/6000

85/6000

103/4900

132/5500

Nejvyšší toč. moment [Nm/min-1]

130/4000

130/4000

155/4000

200/1850-4900

230/2200-5400

Max. rychlost [km/h]

169

178

188 (182)

205 (201)

221 (210)

Zrychlení 0-100 km/h [s]

14,7

14,2

11,7 (13,3)

9,7 (9,8)

8,5 (9,0)

Kombinovaná spotřeba [l/100 km]

5,5

5,5

6,3 (7,1)

5,9 (7,0)

6,8 (7,5)

Cena Selection v Německu [Euro]

15.900

16.900

18.400

19.075

-

Cena Edition v Německu [Euro]

17.400

18.400

19.900

20.575

22.100

Cena Cosmo v Německu [Euro]

-

20.250

21.750

23.400

23.950

Cena Sport v Německu [Euro]

-

20.250

21.750

23.400

23.950

 

Naftová škála je tvořena agregáty známých objemů. Nejmenším turbodieselem v nižší střední třídě je 1.3 CDTI známá z mnoha dalších modelů Opelu a Fiatu o výkonu 70 Kw. Se spotřebou 4,2 litru na 100 km je nejúspornějším motorem pro novou Astru a díky tomu si vysloužil přívlastek ecoFlex. Za tímto motorem následují dvě výkonové verze 1.7 CDTI 81 kW a 92 kW. Obě mají šestistupňovou manuální převodovku. Jediný agregát, který není předmětem downsizingu, je 2.0 CDTI o výkonu 118 kW. Jedná se o nový motor s objemem 1956 cm³, který se dodává také do Insignie a v jiných výkonových variantách také do Alfy Romeo 159 a Fiatu Bravo. 

 

Opel Astra – technická data a první ceny – vznětové motory

Motor

1,3 CDTI

1,7 CDTI

1,7 CDTI

2,0 CDTI

Převodovka

5M

6M

6M

6M (6A)

Zdvihový objem [cm3]

1248

1686

1686

1956

válce/ventily

4/4

4/4

4/4

4/4

Nejvyšší výkon [kW/min-1]

70/4000

81/3800

92/4000

118/4000

Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]

190/1750

260/1800

280/2300

350 (380)/1750

Max. rychlost [km/h]

170

181

195

215 (209)

Zrychlení 0-100 km/h [s]

14,7

12,6

11,5

9,0 (9,2)

Kombinovaná spotřeba [l/100 km]

4,2

4,7

4,7

4,9 (5,8)

Cena Selection v Německu [Euro]

19.390

20.150

-

-

Cena Edition v Německu [Euro]

20.890

21.650

22.990

23.905

Cena Cosmo v Německu [Euro]

-

23.500

24.840

25.755

Cena Sport v Německu [Euro]

-

23.500

24.840

25.755

 

Tabulky s technickými údaji motorů obsahují také německé ceny. Vedle čtyř stupňů výbavy nabízí Opel řadu příplatkových položek dosud převážně vyhrazených jen pro Insignii. K těm nejzajímavějším patří, vedle již zmíněného adaptivního podvozku FlexRide a nosiči kol FlexFix, adaptivní bi-xenonové světlomety AFL+ s devíti funkcemi svícení, inteligentní kamera Opel Eye, která rozeznává dopravní značky a hlídá jízdu v pruzích, nebo německými ortopedy oceněná sedadla Ergonomic Sports Seat.

OPEL ASTRA H CARAVAN

Astra je vozem, který ztělesňuje filozofii značky Opel jako dosud žádný jiný model. Díky "svalnaté" siluetě s vysoko posazenou linií boků, klínovitému prolisu přední kapoty, výrazným lemům podběhů kol a čistě řešené grafice oken je nová Astra skutečně nepřehlédnutelnou osobností svého segmentu kompaktních vozů. 

Konstruktéři automobilky Opel při vývoji nové Astry neudělali jediný kompromis, co se týká komfortu, jízdních vlastností nebo bezpečnosti.

Jedním z nejvýraznějších prvků nového vozu je adaptivní zavěšení kol IDSPlus se systémem průběžné regulace tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Tři okruhy datových sběrnic CANBUS propojují nejdůležitější systémy, ovlivňující jízdní vlastnosti. Díky CDC se tlumiče pérování dokážou bleskově přizpůsobit měnícímu se povrchu silnice, a zaručit tak optimální chování vozu.


OPEL ASTRA CLASIC III 5.dv.

Z rozvětveného portfolia modelů Astra Classic II si vybere každý zákazník - od jedinců orientovaných na rodinný život, kteří preferují především užitné hodnoty, až po sportovně založené fajnšmekry. Škála verzí rodiny modelů Astra Classic II zahrnuje mj. pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a kombi Caravan.


Být řidičem Opelu Astra Classic znamená zvyknout si na standard, kterého jiné vozy nemohou jednoduše dosáhnout. Je tudíž spravedlivé odměnit vás (a vaše spolucestující) mimořádnou pozorností věnovanou vašemu prostředí. Váš Opel Astra Classic budete po tom všem řídit jak často jen budete moci.

Proč dělat kompromisy a ústupky? Pětidveřový Opel Astra Classic nabízí styl, výkony a jízdní vlastnosti, po kterých jste vždy toužili, aniž byste se ale museli snižovat své nároky na prostor, hospodárnost, bezpečnost. Přehodnoťte své nároky a připravte se na skvělý pocit, který ve vás vyvolá charakter tohoto vozu: úroveň výkonu a technického zpracování, jež byly až dosud výsadou větších, luxusnějších automobilů. Dynamický design pětidveřového modelu Opel Astra Classic je elegantní a zároveň dokonale funkční.




Opel Astra

Opel Astra je německý vůz nižší střední třídy. Od roku 2010 se prodává jeho čtvrtá generace. V Británii se prodává pod značkou Vauxhall už jako pátá generace. Starší modely vycházely z typu Kadett.

 

Opel Astra

 

Výrobce

Opel

Koncern

General Motors

Další jména

Vauxhall Astra

Roky produkce

1991 - dodnes

Předchůdce

Opel Kadett

Třída

nižší střední

 

 Astra F (1991–1998)

 

Opel Astra první generace

Nese označení F, podle abecední řady Oplů pro auta nižší střední třídy. Poslední byl Opel Kadett E, který se ve Velké Británii prodával pod názvem Vauxhall Astra E. Astry se vyráběli v Německu, Španělsku, Maďarsku, Polsku, Belgii, Jihoafrické republice, Tchaj-wanu, Argentině a ve Velké Britanii pod sesterskou značkou Vauxhall. Později po ukončení výroby v německu (1997) se pokračovalo ve výrobě v jiných zemích např. Polsku, modely vyrobené po roce 97 nesou označení "classic". Objevila se v roce 1991 v pěti karosářských verzích – tří a pětidveřový hatchback, sedan, combi označováné jako caravan ve variantách GL, GLS, CD, CDX, CLUB a užitkový van a také sportovní verze GT a GSI, dokonce se objevila i jako pohřební vůz. Astry byli přímé konkurentky WV Golf III. V roce 1993 byla nabídka doplněna o verzi kabriolet, vznik tohoto typu byla italská karosárna BERTONE (ta měla na starosti i výrobu kupé a kabrioletu II. generace Astry, neboli Astry G), vůz byl postavena ze sedanu.

Astra se po čase trošku změnila vzhledem (po roce 1994). Maska se změnila na plně mřížkovou ze tří proužkové, s tím se změnila i světla, mají jiný tvar, blinkry z oranžových na průhledné, nárazníky z černé barvy se změnily na lakované barevně, ochranné lišty na dveřích, zrcátka z hranatých na kulatější, zadní dveře dostaly nový plast, který zakrývá zadní zámek na dveře, také se změnily znaky z černostříbrných na celo chromové to platí i o označení vozu opel astra a typ motoru z černostříbrných větších písmen na menší chromové. Uvnitř, volant ze dvou ramenného, tříramenného na čtyřramenný.

Astry se i liší podle toho co si zákazník přál za výbavu, za barvy interiéru a konfortu. Např. přední airbagy od roku 1994 seriově montovány, od roku 1997 i boční airbagy. Za příplatek ABS, posilovač řízení, posilovač brzd, elektrické stahování oken buďto jen přední nebo i ze zadníma, elektrické ovládaní zrcátek i s vyhříváním, palubním počítačem, střešním oknem, klimatizací, kožené sedačky a interiér, vyhřívání sedaček, vyškově nastavitelná sedadla, sportovní sedačky, zadní sedačky s opěrkami hlavy, opěrka ruky na zadních sedadlech, tonovaná skla, vyškově nastavitelný volant, tři druhy radií. Radio SC202, SC303, SC804, elektricky ovladaná anténa, střešní nosič (caravan), centrální zamykání, alarm, mlhovky, tlakové omývání předních světlometů, vyškově nastavitelná světla, automatická převodovka, tažné zařízení, kola s lehkých slitin, mohly jste si i na přání přát motor který bude auto pohánět.

Opel Astra F GSI

Tato legendární sportovní verze, se dělala v provedení třídveřovém hatchback s motory C18XE 1.8 16V 92KW/125PS, C20NE 2.0 85KW/115PS, C20XE 2.0 16V 110KW/150PS. Tato verze má sportovní disain. Nápaditá přední maska, kapota s kapkovitými výdechy, tvarově jiný přední a zadní nárazníky, sportovní prahy, vetší zadní okenní spoiler na pátých dveřích, zadní světla půlená na bílou vrchní část a pod ní červenou naproti sériovému červeno-oranžové-bílé. Dokonce i Opel Astra F Caravan mohl pohánět motor C20NE 2.0 16V 110KW/150PS.

Motory Ecotec

Motory ecotec se dodávaly v obsazeních: 1.4 16V (X14XE 66kW/90PS), 1.6 16V(X16XEL 74kW/100PS), 1.8 16V(X18XE 85kW/115PS), 2.0 16V(X20XEV 100KW/136PS).

 

Zážehový motor 1,6i 16V

Mezi dobré vlastnosti tohoto vozidla patří dobrý a výkonný motor malé provozní náklady velká spolehlivost, malá spotřeba. Slabší vlastnosti náchylnost ke korozi. V té době velice oblíbené auto u veřejnosti a firem jako služební vůz.

Motory

ZÁŽEHOVÉ MOTORY

MOTOR

VÝKON

TOČIVÝ MOMENT

ZDVIHOVÝ OBJEM (cm³)

TYPOVÉ OZNAČENÍ

1.4

44kW/60PS při 5600 otáč.

103 Nm při 2600 otáč.

1388

C14NZ

1.4

44kW/60PS při 5200 otáč.

103 Nm při 2800 otáč.

1388

X14NZ

1.4

60kW/82PS při 5800 otáč.

113 Nm při 3400 otáč.

1388

( 1,4Si) C14SE

1.4i 16V

66kW/90PS při 6000 otáč.

125 Nm při 4000 otáč.

1388

X14XE

1.6

52kW/72PS při 5000 otáč.

128 Nm při 2800 otáč.

1598

X16SZ

1.6

55kW/75PS při 5200 otáč.

125 Nm při 2800 otáč.

1598

X16SZR/C16NZ

1.6si

74kW/100PS při 5800 otáč.

135 Nm při 3400 otáč.

1598

C16SE

1.6 16V

74kW/100PS při 6200 otáč.

148 Nm při 3500 otáč.

1598

X16XEL

1.8i

66kW/90PS při 5400 otáč.

145 Nm při 3000 otáč.

1796

C18NZ

1.8i 16V

85kW/115PS při 5400 otáč.

168 Nm při 4000 otáč.

1799

C18XEL

1.8i 16V

85kW/115PS při 5400 otáč.

170 Nm při 3600 otáč.

1799

X18XE

1.8i 16V

92kW/125PS při 5600 otáč.

168 Nm při 4800 otáč.

1799

C18XE GSI

2.0

85kW/115PS při 5200 otáč.

170 Nm při 2600 otáč.

1998

C20NE GSI

2.0 16V

100kW/136PS při 5600 otáč.

188 Nm při 3200 otáč.

1998

X20XEV GSI

2.0 16V

110kW/150PS při 6000 otáč.

196 Nm při 4800 otáč.

1998

C20XE GSI

 

VZNĚTOVÉ MOTORY

MOTOR

VÝKON

TOČIVÝ MOMENT

ZDVIHOVÝ OBJEM (cm³)

TYPOVÉ OZNAČENÍ

1.7

42kW/57PS při 4600 otač.

105 Nm při 2400 otač.

1688

17YD

1.7

44kW/60PS při 4600 otač.

105 Nm 2400 otač.

1688

17DR

1.7

50kW/68PS při 4500 otač.

132 Nm při 2400 otač.

1700

X17DTL (TD)

1.7

60kW/82PS při 4400 otač.

168 Nm při 2400 otač.

1688

TC4EE1/X17DT (TDS) (motor Isuzu)

Astra G (1998)

 

Astra druhé generace (5dv. hatchback)

Je označována písmenem G. Objevila se v roce 1998. Vzhled byl zcela přepracován, nabídka karosářských variací zůstala. Výroba probíhala v Antverpách (Belgie), Bochumi a Eisenachu (Německo) a v Ellesmere Port  (Velká Británie). Pestrá nabídka karosářských verzí obsahovala tří a pětidvéřový hatchback, sedan, kombi, dvoudvéřové kupé a z něj odvozený kabriolet. V roce 1999 vůz podstoupil nárazové testy Euro-NCAP, ve kterých získal 4 hvězdičky.

Od roku 2004 do roku 2010 se pod označením Opel Astra Classic II vyráběla ve variantách 5dv. hatchback, sedan a kombi v polských Gliwicích, odtud byla dodávána převážně do zemí východní Evropy kde je stále oblíbená i přesto, že byla v roce 2004 představena třetí generace Opelu Astra (označení H).

S druhou generací Opelu Astra se nově představila ryze sportovní verze s označením OPC (Opel performance center), nejprve ve slabší verzi označované OPC 1 se zážehovým atmosférickým motorem X20XER naladěným na výkon 118 kW (160 k) bez větších změn vzhledu. Později ve verzi OPC 2 se zážehovým přeplňovaným motorem (výfukové turbodmychadlo) Z20LET o výkonu 141 kW (192 k), později 147 kW (200 k) a s rozsáhlou úpravou vzhledu vozu (speciální nárazníky, prahy, spoilery, kola atd.). Pro všechny vozy Opel s označením OPC je typická modrá (metalická) barva s označením Arden Blau. Tuto barvu nelze objednat na žádné jiné provedení vozu. Opel Astra OPC se ale také objevuje i v dalších barvách (černá – metalická, stříbrná – metalická, červená – základní).

Karoserie všech verzí druhé generace Opelu Astra je plně galvanizována.

Druhá generace Opel Astra již netrpí kolísající kvalitou výroby a špatnou antikorozní ochranou.

Opel Astra Van, třídveřová dodávka odvozená od vozu Opel Astra G, získala titul „Van of the year 1999“.

Motory

Zážehové motory

  • 1.2 16V ECOTEC Z12XE (48kW/68 k)
  • 1.4 16V ECOTEC X14XE/Z14XE (66 kW/90 k)
  • 1.6 8V X16SZR (55 kW/75 k)
  • 1.6 8V Z16SE (62 kW/84 k)
  • 1.6 16V ECOTEC X16XE/Z16XE (74 kW/100 k)
  • 1.8 16V ECOTEC X18XE/Z18XE(85 kW/115 k)
  • 2.0 16V ECOTEC X20XEV (100 kW/136 k)
  • 2.0 16V ECOTEC X20XER (118 kW/160 k)
  • 2.0 16V Turbo ECOTEC Z20LET (141 kW/192 k, 147 kW/200 k)
  • 2.2 16V ECOTEC Z22SE (108 kW/147 k)

Vznětové motory

  • 1.7 TD 8V X17DTL (50 kW/68 k)
  • 1.7 DTI 16V Y17DT (55 kW/75 k)
  • 1.7 CDTI 16V (59 kW/80 k)
  • 2.0 DI 16V ECOTEC X20DTL/Y20DTL (60 kW/82 k)
  • 2.0 DTI 16V ECOTEC Y20DTH (74 kW/101 k)
  • 2.2 DTI 16V ECOTEC Y22DTR (92 kW/125 k)

Astra H (2004)

 

třetí generace ve verzi OPC

Generace H se představila ve Frankfurtu v roce 2003. Tvary vozu jsou velmi sportovní. Karosářské verze opět zůstaly, jen kupé a kabriolet se podle poslední módy v automobilismu změnily v jeden automobil typu kupé-kabriolet s ocelovou 3dílnou skládací střechou a 3dv. hatchback dostal označení Astra GTC (Gran Tourismo Compact).

verze OPC

Je poháněn přeplňovaným motorem 2.0 Turbo o výkonu 176 kW/240 k, který pohání přední kola. Převodovka je manuální šestistupňová. Zrychlení z 0 na 100 km/h je méně než 7 sekund a rychlost více než 240 km/h. Vysokému výkonu motoru je uzpůsoben podvozek.

Vůz je vybaven osmnáctipalcovými litými koly s pneumatikami 225/45 R18. Na přání lze dodat kola devatenáctipalcová. Oproti běžné verzi má Astra OPC větší sací otvory v předním nárazníku. Maska chladiče má strukturu včelí plástve.  Nad zadním oknem je umístěn střešní spojler. Koncovka výfuku s lichoběžníkovým průřezem je vyvedena uprostřed. V interiéru jsou sportovní sedadlaRecaro. Vůz je v prodeji od roku 2005.

Motory

Zážehové motory

  • 1,4 TWINPORT 66 kW (90 k) a točivý moment 125 Nm
  • 1,6 77 kW (105 k) a 150 Nm.
  • 1,8 Ecotec 92 kW (125 k) a 170 Nm
  • 2,0 125 kW (170 k) a 250 Nm již při 1950 ot/min
  • 2,0 147 kW (200 k) a 265 Nm.

Vznětové motory

  • 1,7 CDTI s 59 kW (80 k) a 170 Nm v 1800 ot/min
  • 1,7 CDTI s turbodmychadlem 74 kW (100 k) a 240 Nm
  • 1,9 CDTI s Common-rail 110 kW (150 k) a 320 Nm

Astra J (2009-dodnes)

Zatím poslední generace Astry byla představena v roce 2009 na Frankfurtském autosalonu.

 

Opel Astra J

Vauxhall Astra Kit Car

Verzi Kit Car poháněl motor o objemu 1998 cm3, který dosahoval výkonu 280 koní a točivého momentu 263 Nm. Vůz vážil 1000 kg. Od vozu se očekávalo, že se stane konkurentem pro vozy Peugeot 306 Maxi a Citroën Xsara kit Car. Hlavním konstruktérem byl Brian Ashwood. Vůz vznikal ve spolupráci s OPC (Opel Performance Center). Projekt byl zaštítěn automobilkou Vauxhall. Oproti předchozím závodním Opelům nepoužíval vůz pneumatiky Continetal. Navíc jeho cena byla velmi vysoká. Astra vyhrála jen jednu soutěž, a to Stena Line Ulster Rally 1999, když jí pilotoval Neil Wearden. Per Svan s ní získal titul mistra Švédska ve své kategorii. Později se Opel rozhodl vstoupit do kategorie S1600 a všechny tovární vozy byly rozprodány.