Tomáš Martinovský
Tomáš Martinovský
motto: co se vleče, neuteče

Opel Corsa

Zdroj: www.auto.cz

Opel Corsa – Auto pro 15 miliónů

 

Továrna Opel, založená Adamem Opelem v roce 1862 v Rüsselshaimu, původně vyráběla šicí stroje a později jízdní kola. Automobilku Opel založilo v roce 1898 jeho pět synů a letos tedy slaví 111. výročí od svého založení. Od roku 1929 se akciová společnost Adam Opel AG stala součástí amerického koncernu General Motors.

Malé vozy vyráběl Opel už ve dvavacátých letech minulého století. Tehdy se vzorem pro oblíbený typ 4/12PS, nazývaný pro svoji typickou zelenou barvu Rosnička, stal Citröen 5 CV. Vůz měl čtyřválcový motor s rozvodem SV a výkonem necelých 9 kW/12 k. Prodával se za 4 tisíce marek a jeho produkce dosáhla počtu 100 kusů denně. Po druhé světové válce vyráběl Opel typ Kadett, ten ale patřil do nižší střední třídy a tak skutečně malý vůz s bleskem na přídi se objevil až v roce 1982, kdy z továrny ve Španělské Zaragoze vyjel první Opel Corsa. Generace jednotlivých typů se u automobilky Opel tradičně označují písmeny od začátku abecedy. Projděme si tedy poměrně krátkou, ale úspěšnou historii Corsy, končící zatím u písmene D.

Corsa A (1982 – 1993)

Technici ve vývojovém středisku ITEZ (Internationale Technische Entwicklungszentrum) v Rüsselsheimu vyvinuli moderní malý vůz s motorem uloženým vpředu napříč a předním pohonem. Zpočátku se Corsa dodávala v podobě třídveřového hatchbaku (včetně verze se stahovací plátěnou střechou) a dvoudveřové Corsy TR se stupňovitou zádí. V roce 1984 následovala čtyřdveřová a pětidveřová verze. Základní model měl prosté označení Corsa, provedení s lepší výbavou se jmenovalo Corsa Luxus a sportovní verzi se říkalo Corsa SR. Hatchbacky měly vnější rozměry 3622 x 1532 x 1365 mm, tudor byl o 333 mm delší. Díky tomu byl jeho zavazadlový prostor o objemu 430 litrů – hatchback měl pouze 225 litrů.

Nabídka motorů zahrnovala kapalinou chlazené benzinové čtyřválce s objemy 993 cm³ o výkonu 33 kW/45 k, 1196 cm³ s výkonem 40,5 kW/55 k a 1297 cm³ s výkonem 51,5 kW/70 k. Všechny motory měly pětkrát uložený klikový hřídel a bezdotykové (tranzistorové) zapalování. Točivý moment se pohyboval mezi 68 N.m u nejslabší verze a 101 N.m u 1,3 litrového motoru. 

Tři zážehové (benzinové) motory byly v roce 1985 doplněny přeplňovaným vznětovým (naftovým) čtyřválcem z modelu Isuzu Gemini  s objemem válců 1488 cm³. Corsa GTD s ním jezdila mimo město za 4 litry na 100 km. V roce 1988 prošla Corsa mírným faceliftem, který se dotkl hlavně přední části. Plastová maska s vodorovným dělením byla nahrazena nižším oválným otvorem a změnou prošly i světlomety. Ve Velké Británii se Corsy prodávaly pod jménem Vauxhall Nova. Novy si zde získaly značnou oblibu a mnoho řidičů se s nimi setkalo při cvičné jízdě v autoškole.

Špičkovým modelem první generace Corsy se tal typ GSi, pod jehož kapotou se skrýval 1,6 litrový motor s vícebodovým štrikováním paliva. Jeho výkon 74 kW/100 k zajišťoval vozu maximální rychlost 187 km/h. Existovala i slabší verze SRi s motorem 1,4 litru. K poslednímu osvěžení desifnu došlo v roce 1990 (nové nárazníky v barvě vozu a změny v interiéru), ale to už bylo jasné, že Opel musí přijít s něčím úplně novým.

Corsa B (1993 – 2000)

Na frankfurtském autosalonu v roce 1986 se Opel pochlubil studií malého vozu oválných tvarů, nazvaného Junior. Vzhled tohoto malého vozu, podle názvu určeného hlavně mladé generaci, si zehdy získal značnou pozornost motoristické veřejnosti a  stal se inspirací pro tvarové řešení Corsy druhé generace. Druhá generace Corsy se představila v roce 1993 a zaujala nadčasovými zaoblenými tvary a zvětšenými rozměry ve všech směrech. Její délka vzrostla proti Corse A o 107 mm na 3729 mm, šířka o 76 mm na 1608 mm a výška o 55 mm na 1420 mm. Moderním vnějším tvarům s oválnými světlomety, zasahujícími do masivního předního nárazníku, odpovídalo řešení interiéru se čtyřramenným volantem osobitým válcovým orámováním přístrojové desky. Sportovní verze Corsy B navíc zdobil spoiler nad zadním oknem.

Objem motorů a jejich výkony se u Corsy B rovněž posunuly k vyšším hodnotám. Zákazník mohl vybírat mezi čtveřicí zážehových motorů s rozvodem OHC a objemy 1.2 l 33kW/45k, 1.4 l 44kW/60k nebo s vícebodovým vstřikováním 60kW/81,5k a 1.6 l s čtyřventilovým rozvodem 80kW/109k. Kdo chtěl diesel, mohl si vybrat mezi osvědčenými vznětovými motory Isuzu 1.5 D 37kW/50k nebo přeplňovaným 1.5 TD 49kW/66,5k. Novinkou byl motor 1.7 D s výkonem 44kW/60k.

Corsa B se pro koncern GM stala nástrojem k expanzi na světové trhy. Místo exportu hotových vozů začal, ale General Motors vyvážet celé automobilky. Po Španělské Zaragoze se výroba Corsy rozšířila v Evropě do východoněmeckého Eisenachu a portugalské Azambuji. Mimochodem, britský Vauxhall opustil název Nova a začal tyto malé vozy prodávat pod zavedeným jménem Corsa Vauxhall. Po Evropě následovaly další kontinenty. V Austrálii prodávala Corsy automobilka Holden pod názvem Barina, v Brazílii se Corsy vyráběloy i ve verzích sedan, pick-ap, a kombi (brazilská Corsa Station Vagon se prodávala i v Evropě). Moderní závody vznikly i v Mexiku (sedan Chevy Monza, pětidvéřový hatchback Swing a třídveřový Joy), Argentině, Chile, Jižní Americe a Indii. Sedany a kombi se vyráběly také v Číně v továrně Shangaii GM (Buick Sail). Corsa se tak stala skutečným celosvětovým vozem, i když v USA a Kanadě se nikdy neprodávaly.

Zajímavou alternativou Corsy B se stalo malé sportovní kupé Opel Tigra, představené poprvé na frankfurtském autosalonu v roce 1995. Tigra používala většinu mechanických dílů z Corsy. Svými přitažlivými tvary a jízdními vlastnostmi oslovila především mladou generaci. Třídveřové kupé s uspořádáním sedadel 2+2 mělo vnější rozměry 3922 x 1812 x 1340 mm a prodávalo se se čtyřválci ECOTEC 1.4i 66kW/90k a 1.6i 78kW/106k. Se silnějším motorem, používaným i u sportovní verze Corsa GSi, dosahovalo rychlosti přes 200 km/h.

Na frankfurtské výstavě IAA v roce 1995 se Opel pochlubil ekonomickou verzí Corsa Eco 3 se vznětovým motorem 1.7 TDI, aerodynamicky optimalizovanou karoserií a systémem Start-Stop. Takto upravená Corsa měla průměrnou spotřebu pohých 3,4 litrů nafty na 100 km. Kuriozní studie Corsa Moon z roku 1997 dokonce připravila Corsu k pobytu na Měsíci – široká kola, sluneční panely na střeše, atd. 

Corsa C (2000 – 2006)

Třetí generace vozu Opel Corsa si zachovala charakter předcházející generace, byla však postavena na nové podlahové plošině s mimořádně dlouhým rozvorem náprav (2491 mm) a větším rozvorem kol (1429mm vpředu a 1420mm vzadu). Díky tomu se zvětšil vnitřní prostor a dále zlepšily jízdní vlastnosti a torzní tuhost. Vnější rozměry 3817 x 1646 x 1440 mm se Corsa C přiblížila úrovni nižší střední třídy.

V Evropě se Corsa C dodávala opět ve třídveřové a pětidvéřové verzi, přičemž společnými rysy obou kariserií byly trojúhelníkově tvarované světlomety a vysoko umístěná koncová světla, rámující zadní okno.

Novinkou v nabídce motorů byl litrový zážehový tříválec s 12 ventily a výkonem 43 kW/58k. Dalším v řadě motorů pro Corsu C byl extrémně úsporný čtyřválec 1.2 l s výkonem 55kW/75k, následoval úsporný atmosférický diesel 1.7 DI s výkonem 48kW/65k a pro milovníky přeplňovaných vznětových motorů byl připraven turbodiesel 1.7 DTI o výkonu 55kW/75k. Největším výkonem se mohl pochlubit čtyřventilový čtyřválec 1.4 16V. Ten měl při 6000 otáčkách za minutu 66kW/90k a jeho točivý moment dosahoval maxima 125 N.m.

O všestrannosti podlahové plošiny Corsy C svědčí fakt, že byla využita ke stavbě vozidla třídy MPV, nazvaného Opel Meriva. Meriva se začala vyrábět v roce 2003 v Zaragoze a pod značkou Chevrolet i v Brazílii. Neobvykle variabilní vnitřní prostor Merivy si vysloužil název FlexSpace. V pětimístné úpravě nabízela Meriva slušný zabazadlový prostor 0,490m² a při sklopení opěradel do svislé polohy dokonce 0,530 m².

Corsa D ( od roku 2006 )

Čtvrtá a zatím poslední generace úspěšného malého vozu Opel Corsa měla světovou premiéru na autosalonu v Londýně v červenci 2006. Poprvé využil Opel spolupráci s Fiatem, který společnou platformu použil u modelu Punto Grande. Vzhledem se současná Corsa přiblížila svému většímu příbuznému, modelu Astra (v současné době modelu Astra Casic III). Třídveřová i pětidvéřová verze má příď s velkým znakem ve tvaru blesku uprostřed vodorovné chromové lišty a v rozích dvojité světlomety protažené do blatníků. Dynamický vzhled vozu podtrhuje značně skloněné čelní okno a náznak spoileru nad zadním oknem. Třídveřová verze s typickým trojúhelníkovým bočním oknem se stala oblíbeným objektem tuningových firem a také základem sportovní verze OPC.

Vnější rozměry obou karoserií Opelu Corsa opět povyrostly, přičemž délka se na jediný milimetr přiblížila čtyřmetrové hranici, šířka už má dospělou hodnotu 1713 mm a výšce chybí do 1,5 m jen 12 mm. Zavazadlový prostor se také zvětšil na objem 285 litrů. Interiér s jednoduchou přístrojovou deskou vcelku koresponduje s moderními vnějšími tvary. Zajímavým prvkem příplatkové výbavy je integrovaný nosič dvou jízdních kol Flex-Fix, vysouvaný z prostoru pod zadními dveřmi.

Mezi nabízenými pohony si mohou zákazníci vybírat mezi třemi zážehovými motory Twinport ECOTEC (1.0/44kW, 1.2/59kW a 1.4/66 kW) a třemi vznětovými motory s přímým vstřikem common rail  (1.3 CDTI 55kW resp. 66kW a 1.7 CDTI 92kW). Nejmenším zážehovým motorem je tříválec ECOTEC Compact, který má stejně jako větší čtyřválce sací potrubí Twinport se zpětným vedením výfukových plynů  do spalovacích prostorů. Uspoří se tím až 10 % paliva.

O tom, že Opel Corsa je jeden z nejúspěšnějších malých vozů historie svědčí prodejní výsledky. V lednu 2008 vyjela z továrny v Eisenachu desetimiliontá evropská Corsa a když k tomu přičteme výrobu odvozených typů na ostatních kontinentech, dostaneme se k číslu překračujícímu patnáctimilionovou hranici. A to ještě zdaleka příběh slečny Corsy nekončí.

CORSA D

Design: Splývavé linie, výrazně vyklenutá střecha, silueta připomínající kupé, atletické kontury, muskulaturní partie boků vzadu – třídveřová Corsa transformuje své kompaktní dimenze (délka/šířka/výška: 3,99/1,71/1,49 m), dlouhý rozvor (2511 mm) a široký rozchod (1473/1458 mm) do originálních, sportovních proporcí.

Interiér: Nadprůměrně prostorný interiér, vyvýšená pozice řidiče za volantem, pocit bezpečí v pevné ochranné „buňce“. Široká škála barevně ladících interiérových motivů, kvalitní materiály, dokonalý povrch vyvedený v černém pianovém laku. Poosvětlené ovladače a spínače (v závislosti na stupni výbavy), spousta užitečných odkládacích schránek a prostorů.

Podvozek: Zcela nově vyvinuté závěsy kol, garantující prvotřídní jízdní dynamiku a agilitu. Na přání se dodává nový elektronický stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program) se systémem eliminace neotáčivosti EUC (Enhanced Understeering Control), který v případě potřeby aktivuje brzdy až všech čtyř kol. Standardně dodávaný protiblokovací systém brzd ABS se systémem adaptivního brždění v zatáčkách CBC (Cornering Brake Control). Brzdový asistent. Prvenství ve třídě: Variabilně progresivní sportovní posilovač řízení. Na přání snížený podvozek a kola 17“. 

Motory: Tři zážehové motory a dva turbodiesely „common-rail“ o objemu od 1.0 do 1.4 l a výkonu 60 k až 90 k. Všechny agregáty mají čtyřventilovou techniku rozvodu. Blížící se novinka: Turbodiesel 1.7 CDTI o výkonu 125 k se standardně dodávaným částicovým filtrem DPF (Diesel Particulate Filter). Všechny zážehové motory jsou vybaveny technologií řízeného sání TWINPORT, která snižuje spotřebu paliva. Filtr DPF, který není příliš běžnou nabídkou malých motorů, je u Corsy k dispozici i s turbodieselem o objemu 1,3 l.


High-tech: Řada technologicky vyspělých prvků, z nichž mnohé se v této třídě objevují poprvé – např. adaptivní halogenové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), inovativní audiosystémy s navigací (CD nebo DVD). Autorádia s CD přehrávačem kompatibilním s MP3, propojitelná s mobilním telefonem pomocí technologie Bluetooth a umožňující hlasové ovládání. Příprava pro mobily nové generace, pneumatiky umožňující nouzové dojetí i po defektu atp. 

Individualizace: Dlouhý seznam prvků individualizace, mj. elektricky nastavitelná sedadla, automatická klimatizace, elektricky vyhřívaný volant, panoramatická střecha atd.


Opel Corsa

Opel Corsa

 

Opel Corsa

Výrobce

Opel

Koncern

GM

Roky produkce

1982 - dodnes

Místa výroby

Německo

Opel Corsa je malý automobil, který od roku 1982 vyrábí německá automobilka Opel. Ve světě se prodává i pod značkami Vauxhall, Chevrolet nebo Holden.

Corsa A

 

Corsa A Spider

Corsa A se vyráběla do roku 1993. Vauxhall jí prodával pod názvem Nova. Vyráběla se ve španělské Zaragoze. K dispozici byly verze tří nebo pětidveřový hatchback a dvou nebo čtyřdvéřový sedan. Vícedveřové modely se vyráběly od roku 1984. V roce 1989 prošla Corsa faceliftem, kdy se designově změnily nárazníky, světla a maska chladiče. Od počátku výroby byl vyráběn i sportovní model Corsa SR, který se musel vyrábět v rámci homologační série pro rallyeovou skupinu A.

Corsa B

 

Corsa B

Corsa B se vyráběla v letech 1993 až 2004. Kromě Španělska výráběly Corsu i města Bogota v Kolumbii, Ramoz Arizpe, v Mexiku a Alvear  a Santa Fe v Argentině. Na některých trzích se prodávalo i pětidveřové kombi a dvoudveřový pick-up. Z vozu byl odvozen sportovní model Tigra A.

Historie

V roce 1993 byla odhalena Corsa B ve Velké Británii pod jménem Vauxhall Nova. Následující rok byla zahájena výroba pod značkou Holden v Austrálii, jako Holden Barina, který nahrazuje verzi Suzuki Swift prodávané pod tímto jménem. To se ukázalo jako úspěch, jednalo se o první ve Španělsku postavený vůz, který se prodával se značnými objemy na australském trhu. Čtyřválec byl vyráběn v objemech 1,2 L Family 0, 1.4 L a 1.6 L Family 1, které doplňoval ekonomický 1,5 L turbodieselový motor. Na rozdíl od předchozího modelu, nebyla v nabídce verze sedan, která byla navržena v Brazílii pro latinskoamerický trh. Takto byl také představen v Jižní Africe a Indii. Kombi, dodávka a pick-up truck byli také představeny. Kombi verze byla prodávána v některých evropských trzích (včetně Itálie), jako Opel. Corsa také posloužila jako základ pro malé kupé s názvem Opel Tigra. 1,0 L 3-válec Family 0 v ekonomické verzi, se začal vyrábět v roce 1996 a Lotusem naladěné odpružení bylo přidáno stejně jako doplňky exteriéru. Silná konkurence pocházela z nových modelů, jako je Peugeot 206, Fiat Punto a Škoda Fabia. Sedan je stále vyráběn a prodává se v Latinské Americe jako Chevrolet Corsa Classic. Rozpočet verze zavádí pro brazilský trh, Chevrolet Celta, má karoserii připomínající pozdní 1990 Vectra a Astra. Celta se prodává v Argentině jako Suzuki Fun. Sedan a kombi verze byly vyráběny v Číně, Shanghai koncernem General Motors jako Buick Sail a Buick Sail S-RV, do roku 2005. V roce 2010 byly přejmenovány jako Chevrolet Sail a SRV. V září roku 2006, Chile se stala první zemí mimo Čínu, která přijala v Číně montované Sail a prodává se zde jako Chevrolet Corsa Plus, dostupný jako čtyř-dveřový sedan s 1,6 L 92 PS (68 kW) motorem. Corsa Plus obsahuje dva čelní airbagy, ABS, klimatizaci, elektrické ovládání oken a centrální zamykání jako standardní vybavení.

Indie

V Indii byly hatchback, sedan a kombi verze prodávané jako Corsa Sail, Corsa (nebo Corsa Joy), a Corsa Swing do konce roku 2005. Hatchback se stále vyráběl a pro trh v Jižní Africe jako Corsa Lite pod značkami Opel až do roku 2009.

Mexiko

V roce 1994, General Motors de Mexico poprvé uvedlo na trh Corsa B jako Chevy, který by rychle nahradil Volkswagen Sedan. Mexické všechny předchozí verze byly prodávány jako Chevy Monza s názvy používané na sedan, Swing (5-dveřový hatchback) a Joy (3-dveřový). Po faceliftu byly jednoduše přejmenovány na Chevy. Chevy zůstává favoritem mezi řidiči taxi a jedním z nejprodávanějších vozů v zemi.

Corsa C

 

Corsa C

Corsa C se vyráběla v letech 2000 až 2006. Od roku 2001 bylo v prodeji sportovní provedení GSI. V roce 2003 prošla Corsa C faceliftem. Z Corsy C je odvozen užitkový vůzOpel Combo. 

Motory

Zážehové

  • 1.0 L 60 k
  • 1.0 L 60 k
  • 1.2 L 75 k
  • 1.2 L 80 k
  • 1.4 L 90 k
  • 1.4 L 90 k
  • 1.8 L 125 k

Vznětové

  • 1.3 L 70 k
  • 1.7 L 65 k
  • 1.7 L 75 k
  • 1.7 L 100 k

Corsa D

Opel Corsa D

 

Výrobce

Opel

Koncern

General Motors

Další názvy

Vauxhall Corsa

Rok výroby

od 2006

Továrna

Eisenach, Německo
Zaragoza, Španělsko

Předchozí model

Opel Corsa C

Třída

malé vozy

Karoserie

hatchback

Motory

1.0 – 1.6 benzín
1.3 – 1.7 diesel

Rozvor

2.511 mm

Délka

3.999 mm

Šířka

1.713 mm

Výška

1.488 mm

Podobná auta

Alfa Romeo MiTo
Fiat Grande Punto
Fiat Linea

Konkurenční auta

Peugeot 207
Renault Clio

 

Opel Corsa D je čtvrtou generací malého automobilu značky Opel, nahradil model Corsa C. Veřejnosti byl představen v červenci 2006 na autosalonu v Londýně, prodej byl zahájen v říjnu 2006. Opel Corsa D získal v České republice titul Auto roku 2007.

Tato generace modelu Corsa využívá společnou platformu GM a Fiat s názvem Gamma/SCCS, kterou sdílí s Fiatem Grande Punto. Díky tomu je ve všech rozměrech větší než její předchůdce. V nabídce je tří- a pětidveřová verze.

Přehled motorizací

Opel Corsa D se nabízí s celkem sedmi motory. Benzínové motory řady Ecotec zahrnují atmosférické tří- a čtyřválce v rozpětí 1,0 až 1,4 litru a přeplňovaný čtyřválec 1,6 litru. Motor 1.6 Turbo o výkonu 110 kW se dodává pouze do verze GSi (od září 2007), silnější varianta je určena výhradně pro třídveřovou verzi OPC (od března 2007). Převodovka je buď pětistupňová manuální (1.0, 1.2 a 1.4 Twinport), nebo šestistupňová manuální (1.6 Turbo), nebo automatizovaná Easytronic (1.2 Twinport) a nebo čtyřstupňová automatická (1.4 Twinport)

Nabídka naftových motorů se skládá z motoru 1.3 CDTI (původem od Fiatu) ve dvou výkonových variantách a motoru 1.7 CDTI. Pro slabší 1.3 CDTI je určena pětistupňová manuální převodovka, pro dva silnější motory šestistupňová, motor 1.3 CDTI 66 kW má také možnost převodovky Easytronic.

Benzínové

Model

1.0 Twinport Ecotec

1.2 Twinport Ecotec

1.4 Twinport Ecotec

1.6 Turbo Ecotec GSi

1.6 Turbo Ecotec OPC

Uspořádání válců

3 v řadě

4 v řadě

Druh motoru

benzínový

turbobenzín

Typ motoru

Z10XEP

Z12XEP

Z14XEP

Z16LEL

Z16LER

Objem (cm³)

998

1.229

1.364

1.598

Vrtání × zdvih (mm)

73,4 × 78,6

73,4 × 72,6

73,4 × 82,6

79,0 × 81,5

Výkon (kW)

44 při 5600 ot.

59 při 5600 ot.

66 při 5600 ot.

110 při 5850 ot.

141 při 5850 ot.

Kroutící moment (Nm)

88 při 3800 ot.

110 při 4000 ot.

125 při 4000 ot.

230 při 1950-5850 ot.

230 při 1950-5850 ot.

Nejvyšší rychlost

150 km/h

168 (168)* km/h

173 (166)* km/h

210 km/h

225 km/h

Zrychlení 0–100 km/h

18,2 s

13,9 (15,4)* s

12,4 (14,8)* s

8,1 s

7,2 s

Kombinovaná spotřeba

5,6 l/100 km

5,8 (5,7)* l/100 km

5,9 (6,8)* l/100 km

7,9 l/100 km

7,9 l/100 km

Emise CO2

134 g/km

139 (137)* g/km

142 (163)* g/km

189 g/km

190 g/km

Pozn.: * automatická převodovka nebo Easytronic

Naftové

Model

1.3 CDTI Ecotec (55 kW)

1.3 CDTI Ecotec (66 kW)

1.7 CDTI Ecotec

Uspořádání válců

4 v řadě

Druh motoru

turbodiesel

Typ motoru

Z13DTJ

Z13DTH

Z17DTR

Objem (cm³)

1.248

1.686

Vrtání × zdvih (mm)

69,6 × 82,0

79,0 × 86,0

Výkon (kW)

55 při 4000 ot.

66 při 4000 ot.

92 při 4000 ot.

Kroutící moment (Nm)

170 při 1750-2500 ot.

200 při 1750-2500 ot.

280 při 2300 ot.

Nejvyšší rychlost

163 km/h

172 (172)* km/h

195 km/h

Zrychlení 0–100 km/h

14,5 s

12,7 s

9,9 s

Kombinovaná spotřeba

4,5 l/100 km

4,9 (4,8)* l/100 km

4,8 l/100 km

Emise CO2

119 g/km

130 (129)* g/km

130 g/km

Pozn.: * převodovka Easytronic

Závodní verze

Opel Corsa S1600

 

Corsa S1600 na Saxony Rallye

Opel Corsa S1600 byl závodní speciál určený pro rallye, který byl postaven na základě Corsy C. Poprvé byl prototyp představen a autosalonu v Essenu v roce 2000. Vývoj si vzalo na starost oddělení OPC  (Opel Performance Center), které spolupracovalo s firmou Ray Mallock, která se podílela na voze Vauxhall Astra Kit Car. Již v roce 2001 probíhaly první testy na prvním startem se stala Německá rallye 2001  kde se vozy představily v roli předjezdce. Prvním ostrým startem se stala Rallye Monte Carlo 2002.  První body s vozem získal Niall McShea na posledním podniku, kterým byla Britská rallye 2002.  McShea tam vybojoval druhé místo. V sezoně mistrovství světa v rallye 2003 dokončil pouze Kris Meeke  jednou na druhé pozici. V ostatních případech havaroval, nebo měl technické potíže. V průběhu sezony mistrovství světa v rallye 2004 Meeke i Kosciuszko své vozy Corsa vyměnily za jiné. Automobily se nadále objevovaly jen v národních šampionátech.

K pohonu sloužil motor o objemu 1598 cm3, který dosahoval výkonu 215 koní a točivého momentu 199 Nm. Hmotnost vozu byla 950 kg.

Opel Corsa s novou tváří

Vysoká účinnost: Corsa ecoFLEX o výkonu 70 kW (95 k) se systémem Start/Stop má emise CO2 jen 94 g/km
Sportovní geny: Přepracovaný exteriér sladil Corsu s nejnovějšími modely značky Opel
Vzrušující styling: Módní barevné řešení a dekorativní prvky
Individuální charakter: Rozšířená nabídka verzí Color Line zlepšuje individualizaci modelů

Začátkem roku 2010 se pod kapotou modelů Opelu Corsa odehrála řada důležitých změn – Corsa dostala vylepšený podvozek, přesnější řízení a výkonnější a hospodárnější motory. Do roku 2011 vjede oblíbený model automobilky i s novou garderobou. Nově stylizovaná přední část karoserie propůjčuje Corse sportovnější a výraznější vzhled - svěží design Corsu okamžitě identifikuje jako hrdého člena modelové rodiny značky Opel. Modernizované Corsy se na tuzemském trhu objeví koncem února příštího roku.

Nabídku řady obohacuje nová verze Corsa ecoFLEX poháněná turbodieselem 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k), která je standardně vybavena systémem Start/Stop. Tento model ve třídveřovém provedení spotřebuje jen 3,5 l nafty na 100 km jízdy a emituje jen 94 g CO2/km.

V modernizované řadě Corsa debutuje nový audiosystém o výkonu 4 x 20 W se sedmi reproduktory. Systém „Touch & Connect“ má barevný dotykový monitor s úhlopříčkou 5 palců (12,7 cm), navigační systém s mapovým pokrytím 28 evropských států, Bluetooth modul i USB konektor pro iPod. Multimediální systém poskytuje široké možnosti propojení s externími přehrávači, snadno se ovládá a má i velmi konkurenceschopnou cenu. 

Modernizovaná Corsa má nové barvy karoserie i dekorační doplňky interiéru. Kromě moderní černé barvy Charcoal může být interiér vyvedený i ve výrazných barvách Tabasco Orange nebo Steel Blue. Nová paleta laků karoserie zahrnuje exkluzivní šedobílý odstín Guacamole, nápadnou zelenou barvu Grasshopper a odvážný hnědý lak Henna. Úspěšnou řadu sportovněji stylizovaných modelů „Color Line“ doplnil nový komplet „Linea“, jehož dva široké barevné pásy se táhnou se po celé délce karoserie. S lakem vozu barevně sladěny i 17-palcové disky z lehké slitiny a kryty vnějších zpětných zrcátek.  

Aktuální model Corsa, který je silným hráčem evropského automobilového trhu už od uvedení první generace v roce 1982, nabízí řadu unikátních prvků, které konkurence nemá. Jde například o vyhřívaný volant nebo integrovaný záďový nosič kol FlexFix, který je zcela ukrytý v zadním nárazníku.

Začátkem roku 2010 došlo k výrazným změnám na podvozku a pohonném systému Corsy, což zřetelně zvýšilo atraktivitu tohoto malého modelu: Od začátku roku 2010 se tržní podíl modelu Corsa v celé řadě evropských zemí zvýšil, například ve Španělsku nebo Německu.

Nová „tvář“ propůjčuje Corse expresivní vzhled
Aktuální facelift modelu Corsa navazuje na úspěšný designerský koncept tohoto oblíbeného vozu – zachovává jeho vstřícný a přátelský charakter, ale zároveň zvýrazňuje jeho dynamiku v duchu nových výrazových prostředků značky Opel.

Pozměněné proporce horní i dolní mřížky chladiče dodávají modernizované Corse sportovní nádech. Spodní mřížka je nyní širší a vyšší, což vůz vizuálně rozšiřuje. Při detailnějším zkoumání je patrné, že designeři věnovali velkou pozornost provedení mřížky, která nahrazuje dřívější horizontální lamely. Výsledkem je výrazně dynamičtější vzhled vozu. Hrdé logo Opel je integrované do širší chromované lišty, která přední části propůjčuje expresivní vzhled.

Nové přední světlomety mají charakteristický tvar orlích očí a obsahují světla pro denní svícení v profilu křídla – tento atraktivní prvek se poprvé objevil u Insignie a je typickým detailem všech nových modelů značky Opel. Vnitřní struktura reflektorů pod čirým krycím sklem má nové provedení, připomínající diamantový šperk, což umocňuje sportovní image vozu. Nové jsou i mlhové světlomety s integrovanou chromovanou lištou v profilu čepele. Atraktivní vnější vzhled dále umocňuje šest verzí kol z lehkých slitin v novém designu a větší logo automobilky Opel na dveřích zavazadlového prostoru.

Program „Color Line“ dovoluje řidiči vyjádřit osobitý styl
V modelové řadě Corsa Opel rozšiřuje nabídku speciálních, sportovně stylizovaných modelů „Color Line“. Na úspěšnou verzi „Color Edition“ s černou střechou, 17-palcovými litými koly v leskle černém laku, výraznými barvami karoserie a sportovními doplňky v interiéru doposud připadal v Německu podíl téměř 20 procent z celkových prodejů modelů Corsa! Na základě této mimořádně pozitivní reakce zákazníků nyní Opel zavádí verzi „Color Edition“ do celé Evropy.

Nová sada „Linea“ chce oslovit mladé zákazníky, kteří si chtějí automobil přizpůsobit svému osobitému stylu. Na karoserii těchto modelů jsou dva široké černé, nebo bílé pásy, které se táhnou po celé délce vozu od přední kapoty přes střechu a dveře zavazadlového prostoru až po zadní nárazník. Barva 17-palcových litých kol a kryty vnějších zpětných zrcátek je sladěna s barvou pásů.

 Modely Corsa OPC o výkonu 141 kW (192 k) i nadále představuje špičku modelové řady Corsa. Také tento výrazný vůz dostal nově stylizovanou masku chladiče a nové přední světlomety, takže ladí s ostatními modely řady Corsa.

Opel Corsa se i nadále vyrábí ve dvou karosářských verzích – jako sportovnější třídveřový model a rodinněji stylizovaný pětidveřový model. Obě provedení vynikají jedním z nejprostornějších interiérů ve třídě malých vozů. Malý Opel je velmi populární v celé Evropě, připisuje si celých 27 procent z celkových prodejů značek Opel/Vauxhall a patří mezi nejprodávanější modely svého segmentu. Během uplynulých třech let Opel prodával více než 400 000 modelů Corsa ročně.

Sportovní interiér s moderními barvami a technologiemi 21. století
Modernizované Corsy dostaly nové čalounění i dekorativní panely interiéru. Palubní deska má také novou – sportovnější - texturu povrchu. Kromě tradičního černého odstínu Charcoal mohou mít verze ve výbavě Enjoy svěže laděný interiér v barvách Steel Blue nebo Tabasco Orange, u kterých má čalounění sedadel povrchovou úpravu TopTec. Se živými barvami interiéru kontrastují dekorativní obklady středové konzole v nových barevných odstínech, jako je např. perleťově bílé provedení.

Modely ve stupni Cosmo mají nový rámeček středové konzole v šedém provedení, kontrastní dekorační obklad v profilu křídla na palubní desce a čalounění sedadel s elegantním reliéfem, což interiéru propůjčuje ušlechtilý nádech. Nový navigační systém Touch & Connect s paměťovou kartou SD se vyznačuje jednoduchým a intuitivním ovládáním. Jeho dotykový monitor s úhlopříčkou 5 palců (12,7 cm) umožňuje dvojrozměrné i třírozměrné (tzv. ptačí perspektiva) zobrazování map. Systém navíc dovoluje volbu nejekologičtější trasy, šetřící palivo i životní prostředí. Body zájmu (POI) si může řidič sám nahrát do systému z internetu.

Integrovaný přijímač dopravných informací v datové podobě TMC umožňuje navigačnímu systému automaticky přepočítat alternativní trasu, pokud se na cestě objeví nějaká dopravní omezení, a to i tehdy, pokud není navigace aktivována. Tato „inteligentní“ funkce je velmi zajímavá především pro řidiče, kteří jezdí pravidelně po stejné trase, protože je samočinně informuje o zácpách na cestě.

Integrovaný Bluetooth modul umožňuje bezpečné telefonování. Kontakty se zobrazují na monitoru a systém je kompatibilní i s telefony iPhone. Kromě toho zařízení dovoluje i bezdrátový přenos hudby z mobilního telefonu do audiosystému vozu (audio streaming), přičemž na monitoru se zobrazují názvy skladeb. Kompletní ovládání přehrávačů iPod je možné i bez použití speciálního adaptéru a nový systém dovoluje i přehrávání hudby z USB paměťových modulů. 

Šetří peníze i životní prostředí: Corsa 1.3 CDTI s emisemi CO2 jen 94 g/km
Výkonové rozpětí nové modelové řady Opel Corsa sahá od 48 kW (65 k) až po 141 kW (192 k). Nabídku pohonných jednotek v roce 2010 obohatily nové motory, které přispěly ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 13 procent při současném zvýšení výkonu většiny agregátů.

 Ekologická technologie Start/Stop se stala standardním prvkem výbavy modelu Corsa ecoFLEX, který je poháněný motorem 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k). Díky tomuto novému prvku se spotřeba paliva v kombinovaném cyklu snížila ze 3,7 na 3,5 l/100 km a emise CO2 poklesly z 98 na 94 g/km (platí pro třídveřovou verzi). Spotřeba pětidveřové Corsy ecoFLEX činí jen 3,6 l/100 km a emise CO2 95 g/km. Systém Start/Stop přináší největší výhody v městském cyklu, kde se spotřeba snížila na 4,2 l/100 km oproti původní hodnotě 4,6 l/100 km.

Princip systému Start/Stop je jednoduchý: Motor, který se netočí, nespotřebovává palivo. A tak namísto volnoběžného chodu při stání např. u semaforů se motor vypne, když řidič zařadí neutrál a uvolní pedál spojky. Jakmile na semaforu naskočí zelená, řidič stlačí pedál spojky a motor se opět automaticky nastartuje, než řidič zařadí první rychlostní stupeň. Eliminací běhu naprázdno motor spotřebuje méně paliva, vypouští do ovzduší méně skleníkových plynů a produkuje méně hluku. Důležité je, že systém udržuje funkce klimatizace, posilovače řízení i posilovače brzd i během krátkodobého zastavení motoru, takže je zajištěna jak bezpečnost, tak komfort posádky.

Motor 1.3 CDTI o výkonu 70 kW (95 k), pohánějící nový model Corsa ecoFLEX, má turbodmychadlo s proměnnou geometrií, díky čemuž poskytuje vysoký točivý moment 190 Nm v širokém rozsahu otáček od 1750 do 3250 min-1. Filtr tuhých částic (sazí) se montuje standardně. Motor 1.3 CDTI je vybavený uzavřeným regulačním okruhem „Closed Loop“ – jde o vůbec první aplikaci této sofistikované technologie u tak malého motoru. Regulační systém využívá senzory tlaku v každé žhavicí svíčce pro průběžné monitorování procesu spalování směsi v jednotlivých válcích. Řídicí jednotka motoru tak může během celého životního cyklu agregátu dělat korekce nastavení spalování směsi, tak, aby byla garantována optimální spotřeba i výkon.

Nový vzhled koresponduje s novými motory
Modelová řada byla v průběhu tohoto roku omlazena, aby poskytovala vyšší výkony, větší požitek z jízdy a vyšší komfort při menší spotřebě paliva. Konstruktéři značky Opel modelovou řadu Corsa kompletně přepracovali po technické stránce. V rámci toho Corsy dostaly vylepšené pohonné jednotky s vyššími výkony a spotřebou nižší až do 13 procent, modifikovaný podvozek pro vyšší komfort bez negativního dopadu na agilitu vozu a nově vyladěný posilovač řízení pro zlepšení ovladatelnosti.

V duchu filozofie značky Opel i modely Corsa přinášejí vyspělé technologie za dostupné ceny – jde například o adaptivní halogenové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), vyhřívaný volant, asistenční systém pro rozjezdy do svahu HSA (Hill Start Assist), panoramatické střešní okno nebo unikátní integrovaný nosič jízdních kol FlexFix.

Kromě atraktivního designu a požitku z jízdy přináší Corsa svým majitelům i vysokou kvalitu. Opel Corsa se stal absolutním vítězem každoroční kvalitativní zprávy Quality Report německé zkušební autority DEKRA pro rok 2010. Podle průzkumu, realizovaného při předepsaných technických kontrolách v síti zkušeben DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein), vykazují modely Opel Corsa nejmenší počet poruch ze všech sledovaných automobilů.