Tomáš Martinovský
Tomáš Martinovský
motto: co se vleče, neuteče

Opel Movano

Zdroj: www.srba.cz

OPEL MOVANO

Opel Movano ve své druhé generační podobě povyrostl, zesílil a po všech stránkách posunul laťku svého segmentu opět o něco výš! Kromě nových karosářských a tonážních verzí si Movano přiváží celou řadu vyspělých technologií, vyniká  mimořádně praktickým a pohodlným interiérem kabiny a mimořádně hospodárnými motory, které jsou základem velmi nízkých provozních nákladů. Nový všestranný van se svým designem okamžitě zařazuje do širokého modelového portfolia značky Opel – v některých detailech lze na jeho stylingu zachytit prvky použité i u modelů Insignia nebo Astra. Nový Opel Movano bude na evropské trhy uvedený letos na jaře.

Zcela nový Opel Movano nabízí ještě bohatší škálu karosářských verzí než jeho předchůdce – a také než většina konkurence. Nabídka zahrnuje např. tradiční skříňové dodávky (ve čtyřech délkách a třech výškách střechy), valníky, podvozky pro nástavby, kombi veze, modely se dvojenou kabinou atd. Modulární platforma, vyvinutá ve spolupráci s automobilkou Renault, dává zájemcům možnost výběru mezi verzemi s pohonem předních, nebo zadních kol. Modely s pohonem zadních kol mohou mít vzadu jednoduchou montáž, nebo dvojmontáž.

Celková hmotnost nového modelové řady vzrostla až na 4,5 tuny, užitečná hmotnost se vyšplhala až na 2,5 tuny.

Kabina nového Opelu Movano je mimořádně komfortní a nabízí spoustu praktických prvků, jako je například přizpůsobivé sedadlo, které lze nastavit do řady konfigurací nebo nastavitelný sloupek volantu, umožňující nalezení optimální polohy při řízení pro osoby nejrůznějšího vzrůstu. Jednou z předností kabiny Opelu Movano je i její bohaté prosklení, díky kterému má řidič perfektní výhled ven.

Bohatá standardní výbava vozu je doplněna řadou vyspělých prvků na přání, jako jsou např. světla pro odbočování nebo prostřední sedadlo, které po překlopení slouží jako otočný stoleček pro notebook. Každodenní život řidiče Opelu Movano ulehčuje i spousta odkládacích schránek v celém interiéru.

Z bohaté škály kombinací rozvorů a výšek střechy si vybere opravdu každý zákazník – Movano se chlubí nejvyšší vnitřní výškou skříně, délkou ložné plochy až 4,4 metru a objeme skříně až 17 metrů krychlových (verze L4H3). Modely s pohonem předních kol mají sníženou podlahu nákladového prostoru, pro všechny verze jsou potom k dispozici rozměrné posuvné dveře v bocích skříně.

Pod kapotou nových vozů Opel Movano se objevují tří agregáty zcela nové generace čtyřválcových turbodieselů „common-rail“ o objemu 2,3 l. Jejich výkonové spektrum sahá od 74 kW/100 k (točivý moment 285 Nm) přes 92 kW/125 k (310 Nm) až po 110 kW/150 k (350 Nm). Všechny motory plní emisní limity norem Euro 4 i Euro 5, verze „Euro 5“ jsou vybaveny částicovými filtry. Všechny tři motory jsou standardně propojeny se šestistupňovými manuálními převodovkami, dvojice silnějších agregátů může být na přání propojena i s automatizovanou manuální převodovkou Easytronic.

Nový Opel Movano vyniká hospodárným provozem, což je dáno především nejnižší spotřebou v segmentu – od 7,8 l/100 km, emise CO2 od 203 g/km. V závislosti na zvolené verzi a motoru je díky velmi nízké spotřebě možné ujet na jednu nádrž i více než 1300 kilometrů.

Na velmi nízkých provozních výdajích nového Opelu Movano mají zásluhu i nízké servisní a údržbové náklady a dlouhé inspekční intervaly.

Vyspělý podvozek nového Opelu Movano je navržený tak, aby garantoval agilní, komfortní a bezpečnou jízdu s prázdným i plně naloženým vozem. Špičková bezpečnostní výbava zahrnuje standardně mj. protiblokovací systém brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil EBD. Elektronický stabilizační systém ESP je standardem všech modelů s pohonem zadních kol, do modelů s poháněnými koly přední nápravy se ESP dodává za příplatek.

Nový Opel Movano se jako klasická dodávka objeví na trhu už na jaře roku 2010, další karosářské verze se budou objevovat postupně v průběhu roku.