Tomáš Martinovský
Tomáš Martinovský
motto: co se vleče, neuteče

Taxíky světa

úvodní stránka

Alfa Romeo 156
Florence 1997

 

Technická data
Alfa Romeo 156 (1997 – 2006)
Motor: R4
Objem: 1,9 litrů
Výkon: 77 kW
Maximální rychlost: 188 km/h
Hmotnost: 1270 kg

 

Alfa Romeo 156
Automobil Alfa Romeo 156, představený veřejnosti v roce 1997, se stal v nabídce italského výrobce průmyslovým modelem. Jeho dokonalá silueta, skvělé jízdní vlastnosti a výrazně lepší technická kvalita a inovativní motory způsobily, že za dobu jeho výroby, která byla ukončena v roce 2005, bylo prodáno 680 tisíc kusů tohoto vozu. 


Nová kvalita
Vůz Alfa Romeo 156 měl svou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Mezi svými konkurenty automobil zaujal především originálním designem, díky němuž se od samého začátku dobře prodával. Pomohl tomu také velký důraz výrobce na kvalitu nového vozu. Záhy se ukázalo, že v tomto směru se příliš neliší od německé konkurence, což byl ve srovnání s dřívějším modelem 155, založeném na základě vozu Fiat Tipo, obrovský pokrok. 
                                  

Nejkrásnější ve své třídě
Automobil byl nabízen ve dvou verzích karoserie. Čtyřdveřový sedan a kombík. Karoserii navrhlo studio Alfa Romeo Centro Stile pod vedením slavného designéra Waltra de´Silvy. Při své premiéře byl automobil jedním z neoriginálnějších a nejkrásnějších projektů ve své třídě. Mimořádný úspěch slavila také verze kombi představená v roce 2000 pod názvem Sportwagon, která však ve srovnání s konkurencí nenabízela příliš velký zavazadlový prostor.

Originální projekt
Karoserie automobilu Alfa Romeo 156 byla velmi líbivá a měla mnoho zajímavých designových prvků, např. skryté kliky zadních dveří, které ji dodávaly vzhled dvoudvéřového kupé, úzká zadní světla nebo efektivní mřížku chladiče. Kromě estetické hodnoty byla karoserie vozu Alfa Romeo 156 dokonale propracovaná z hlediska aerodynamiky, k čemuž přispěly její ladné křivky. Interiér vozu měl sportovní ráz, a co se estetiky týče, vyrovnal se atraktivním karosériím luxusních modelů.

 
Alfa Romeo v 80. a 90. letech 20. Století
U automobilů vyráběných továrnou Alfa Romeo byly vždy vysoce ceněny graciézní tvary karoserie, výborné motory a vynikající jízdní vlastnosti, ale kvalita a životnost byly naopak hodnoceny velmi kontroverzně. Firma se dlouho snažila zlepšit tuto nepříliš dobrou image, avšak skutečného úspěchu se jí podařilo dosáhnout až na konci devadesátých let minulého století.

Alfa Romeo 145/146
Nástupcem modelu 33 byl vůz představený v roce 1944 – Alfa Romeo 145/146. Automobil byl vyráběn ve dvou verzích, které se od sebe lišily počtem dveří a tvarem zadní části karoserie – třídveřový hatchback měl označení 145 a čtyřdveřový sedan 146. Oba automobily měly atraktivní design a poměrně moderní mechanické řešení. Výjimkou byly motory typu boxer převzaté od předchůdce, které byly později vyměněny za výrazně lepší řadové pohonné jednotky Twin Spark s obsahem 1.4-2.0 litrů a výkonem 76-106 kW. Nabídku doplňoval 1.9 litrový dieselový motor s výkonem 66 nebo 77 kW. Model 145/146 zopakoval úspěch svého předchůdce a stal se vlajkovou lodí značky Alfa Romeo.

Alfa Romeo 164
Jedním z nejoriginálnějších vozů Alfa Romeo byl model 164 vyráběný v letech 1987-1998. Patřil do vyšší třídy a měl konkurovat luxusním německým modelům Mercedes a BMW. Originální karoserii navrhla firma Pininfarina. Za základ posloužila podvozková platforma použitá také u modelů Fiat Croma, Lancia Thema a Saab 9000. Pohon automobilu Alfa 164 obstarávaly řadové benzínové čtyřválcové motory s obsahem 2 litrů a výkonem 106-129 kW, motory V6 s obsahem 2 nebo 3 litry a výkonem 132-170 kW. Nejlépe byl hodnocen motor V6 s obsahem 3 litry, který měl kromě skvělé dynamiky také hluboký hrdelní zvuk, jenž byl vysoce oceňován fanoušky této italské značky.


Zdroj: Časopis „Taxíky světa“ vydavatel AMERCOM SA, Polsko www.amercom.cz