Tomáš Martinovský
Tomáš Martinovský
motto: co se vleče, neuteče

Taxíky světa

úvodní stránka

Austin FX4
Londýn 1958

 

Technická data
Austin FX4 (1958-1997)
Motor: R4
Objem: 2.2 litrů
Převodovka: třírychlostní automatická
Délka: 4580 mm
Šířka: 1740 mm

Austin FX4

Modernizace
V roce 1982 byl zastaralý motor Austinu FX4 vyměněn za modernější, který pocházel z vozu Land Rover. Nebyla to příliš zdařilá inovace, jelikož motor byl velmi poruchový. Proto byl už v roce 1985 vyměněn za dieselovou pohonnou jednotku vyráběnou automobilkou Nissan. Velmi významná změna nastala v roce 1989, kdy byla spuštěna výroba modelu Fairway. Zůstal v něm ověřený pohonný systém od Nissanu. Modernizováno bylo přední zavěšení a v předu výrobce použil kotoučové brzdy a karoserie byla přizpůsobena k převážení invalidního vozíku. V této podobě byl automobil vyráběn až do roku 1997, kdy ho nahradill model TXI.

Světlomety
Austin FX4 má klasické kulaté přední světlomety v chromovaných rámečcích.

Okna
Plochá rozměrná poskytují skvělý výhled do všech stran.

Mřížka chladiče
Jedním z mála ozdobných prvků karoserie modelu FX4 je chromovaná mřížka chladiče.

Blatníky
Přední blatníky výrazně vystupují z karoserie.

Tvar
Vůz má konzervativní siluetu, jež je typická pro automobily ze 30. let 20. století.

Barva
Většina Austinů FX4 byla černá, firma však vyráběla také vozy v jiných barvách.

 

Tímto vozem se série „Taxíky světa“ uzavírá.

Zdroj: Časopis „Taxíky světa“ vydavatel AMERCOM SA, Polsko www.amercom.cz