Tomáš Martinovský
Tomáš Martinovský
motto: co se vleče, neuteče

Taxíky světa

úvodní stránka

Ford V8
Montevideo 1950

 

Technická data – Ford V8 (1935-1936)
Motor: 8 válcový do V-éčka
Převodovka: třírychlostní manuální
Objem: 3,6 l
Výkon: 85 HP
Hmotnost: 1191 kg

 

Ford V8

Když v roce 1935 zavedla firma Ford na trh nový model poháněný 8válcovým V-motorem, byla to velká senzace. Motor tohoto typu už v té době nebyl žádnou novinkou. Obvykle byl montován do drahých luxusních vozů. Ford využil motor k pohonu poměrně levného modelu. Motor byl moderní a měl hliníkovou hlavici válců. Díky nízké ceně si automobil získal okamžitě obrovskou popularitu. Ford V8 byl dostupný v několika variantách karoserie. Čtyřdveřovou, dvoudveřovou, otevřenou nebo uzavřenou karoserií typu sedan. Karoserie měla typická styl třicátých let minulého století. Vyznačoval se předními blatníky vystouplými z karoserie, které přecházely do prahů táhnoucích se až k zadním kolům. Moderními akcenty byla chromovaná mřížka chladiče, která dávala automobilu elegantní vzhled. Subtilní chromované nárazníky byly ve střední části lehce prohnuté. V kapotě zavazadlového prostoru umístěného vzadu bylo připevněno rezervní kolo. Všechna sklad vozidla Ford byla plochá a dosti malá – výhled z vnitřku nebyl nejlepší. Do vozu se nastupovalo velkými širokými dveřmi. Dveře Fordu V8 byly připevněny k přednímu a zadnímu sloupku. Veškeré přístroje byly umístěny na palubní desce těsně pod volantem. Ford V8 pojal šest osob a byl vybaven dvěma měkce polstrovanými podélnými sedáky.

 

Zdroj: Časopis „Taxíky světa“ vydavatel AMERCOM SA, Polsko www.amercom.cz