Tomáš Martinovský
Tomáš Martinovský
motto: co se vleče, neuteče

Taxíky světa

úvodní stránka

Renault 8
Bamako 1970

(Bamako, hlavní město republiky Mali-západní Afrika)

 

http://www.partaj.cz/clanky/renault-8-1962-1971-280.html

Technická data
Renault 8 (1962-1973)
Motor: R4
Objem: 1.1 litrů
Výkon: 31,5 kW
Maximální rychlost: 130 km/h
Rozvor: 2 270 mm
Hmotnost: 767 kg

  

Renault 8 je nevelký sedan, který francouzská firma vyráběla v 60. a 70. letech 20
století. Od ostatních konkurenčních vozů se automobil lišil „krabicovým“ tvarem karoserie a především řadou moderních technických řešení, jako byly například kotoučové brzdy na všech kolech.

 
Bratranec Dauphine
V červnu roku 1962 představil Renault nový automobil s označením „8“. Model se svým jevem značně lišil od dřívějších modelů této firmy. Vůz vyznačující se moderním designem koncepčně navozoval na svého předchůdce Renault Dauphine. Renault Dauphine se vyráběl do konce roku 1956.

http://www.partaj.cz/clanky/renault-8-1962-1971-280.html

 
Karoserie
Renault 8 byl dostupný výhradně s čtyřdveřovou karoserií typu sedan. Vzhledem k tomu, že motor byl umístěn v zadní části vozidla, nacházel se jeho zavazadlový prostor vpředu pod plochou kapotou a měl poměrně malý objem 240l. Automobil proto také postrádal ozdobnou mřížku chladiče, který byl umístěn vzadu za motorem. Chlazení motorového prostoru bylo zajištěno řadou ventilačních otvorů táhnoucích se přes celou šířku zádě.

 

 

Design
Originální hranatá karoserie automobilu byla dílem francouzského projektanta Philippa Charbonneauxe. Moderní design v duchu 60. let byl podtržen úsporným použití ozdobných prvků. Podél celé karoserie měl automobil pouze úzkou chromovou lištu a chromové byly i nárazníky. Přední světlomety, stejně jako směrovky, měly klasický kulatý tvar. Vzadu byla namontována moderní sdružená světla. Typickým designovým prvkem byla přední kapota prolomená do tvaru písmene V.

 

http://www.partaj.cz/clanky/renault-8-1962-1971-280.html


Pohon

Konstrukce moderního motoru vycházela z pohonné jednotky modelu Renault 4, uvedeného do výroby o něco dříve, avšak oproti svému předchůdci byl motor Renault 8 umístěn v zadní části vozu a poháněl jeho zadní kola. Motor bych chlazen vodou, měl čtyři válce v řadě a objem 956 cm³, jenž byl později zvýšen na 1 108 cm³ a posléze na 1 255 cm³. S motorem spolupracovala manuální převodovka se třemi nebo čtyřmi rychlostmi.

http://www.partaj.cz/clanky/renault-8-1962-1971-280.html 

Zdroj: Časopis „Taxíky světa“ vydavatel AMERCOM SA, Polsko www.amercom.cz

 




Zdroj: Časopis „Taxíky světa“ vydavatel AMERCOM SA, Polsko www.amercom.cz