Tomáš Martinovský
Tomáš Martinovský
motto: co se vleče, neuteče

WTCC 2011


úvodní stránka

Curitiba

Dvě vítězství a pětkrát stupně vítězů pro Cruze v Brazílii!

Huff a Menu zvítězili v obou závodech, Muller dvakrát a Bueno jednou na stupních vítězů

CURITIBA, 20. března 2011 – Nový Cruze 1,6 turbo absolvoval triumfální vstup do nové sezóny: Rob Huff zvítězil v prvním závodě před Mullerem a místním borcem Cacá Buenem; Alain Menu (6. v prvním závodě) získal vítězství v druhém závodě, kde Muller, Huff a Bueno skončili na 3., 4. a 5. místě. Tým Chevrolet o lepším scénáři nemohl ani snít, odjíždí z Brazílie s kopou pohárů a bodů.  

První závod byl relativně klidný; Huff, Muller a Bueno perfektně využili svého postavení na startu a absolvovali závod stylem start – cíl. Menu dokázal získat několik míst a skončil šestý.

Švýcarský závodník dostal v sobotu večer po kvalifikaci pěkný dárek, když ho trest pro jeden ze SEATů posunul do první desítky a to současně znamenalo pole position pro 2. závod.

Ačkoli Menu tuto výhodu nedokázal využít hned na startu, podal později vynikající výkon, po tuhém boji předjel Tarquiniho a Coronela a získal zasloužené vítězství, přičemž Muller, Huff a Bueno skončili hned za Coronelem.

Cruze 1,6 turbo těmito výsledky potvrdil, že je nejvíce konkurenceschopným automobilem ve WTCC a tým Chevrolet nejlepším možným způsobem dokázal svůj status dvojnásobného mistra světa.

Řekli

Rob Huff (1./4.): „Byl to úžasný víkend pro náš tým a jsem samozřejmě velmi rád, že odjíždíme z Brazílie jako lídři šampionátu. V prvním závodě se toho moc neudálo, jen jsme dokončili práci, začatou kvalifikací. Druhý závod byl velmi ostrý, jezdili jsme velmi těsně. Můj motor trochu za Coronelem ztrácel výkon, proto mě Yvan předjel, v následujících dvou zatáčkách jsme pořádně bojovali, ale všechno skončilo dobře a můžeme se radovat z vynikajících výsledků.“

Alain Menu (6./1.): „Dnešek byl určitě o moc lepší, než včerejšek! Barthův trest měl pro mne pozitivní důsledky, ale myslím si, že po vší smůle v minulé sezóně to byla férová kompenzace ...   V 1. závodě jsem získal několik míst a ocitl jsem se za BMW Coronela a Poulsena, kteří tvrdě bojovali. Zůstal jsem bokem, protože jsem nechtěl riskovat před 2. závodem. Ve 2. závodě jsem neodstartoval dobře a musel jsem proto o vedoucí pozici bojovat. Tarquiniho jsem předjel vcelku bez problémů, ale s Coronelem to bylo o moc těžší. Věděl jsem, že jediné místo, kde ho mohu předjet je konec rovinky, kde byl stejně rychlý jako já, ale já jsem mohl jít na brzdy o něco později.  Využil jsem tuto příležitost, když na vnitřní straně nechal trochu prostoru.“

Yvan Muller (2./3.) : „Být dvakrát na stupni vítězů během zahajovacích závodů celé sezóny je velmi dobrý výsledek. Přestože jsem nezvítězil a nejsem na čele šampionátu, jsem velmi spokojený, protože vidím, že auto je vynikající. Ve 2. závodě jsem pořádně bojoval s Robem, ale bylo to férové a oba jsme si to užili. Musíme dále pokračovat v práci a uvidíme, jak výkonný bude Cruze v teplejším počasí a s vyšší hmotností.“

Cacá Bueno (3./5.): „Velmi příjemný víkend; opravdu vynikající zkušenost být součástí takového týmu a jsem naprosto spokojený s mými výsledky, které jsou ještě lepší, než jsem čekal. V 1. Závodě nebylo až tak těžké udržet třetí místo a umístění na stupních vítězů před domácím publikem bylo pro mě tou nejlepší odměnou.  Ve 2. závodě jsem udělal všechno pro to, abych doprovázel a chránil ostatní Chevrolety. Jen doufám, že brzy dostanu ve WTCC další šanci.“


Eric Nève:
„Jak krásný začátek sezóny! Jsme opravdu hrdí na současný tým, jezdce a hlavně na motoráře, kteří během zimy odvedli fantastickou práci a umožnili nám prožít tento perfektní víkend. V Curitibě bylo také výborná divácká kulisa. Myslím si, že myšlenka spojit  WTCC s brazilskou sérií stock-cars byla určitě skvělá.“
 

CURITIBA Výsledky 1. závodu

1. R. Huff Chevrolet Cruze 14 kol za 29 min 29,481 s
2. Y. Muller Chevrolet Cruze + 0,873 s
3. C. Bueno Chevrolet Cruze + 3,924 s

4. T. Coronel BMW 320 TC + 12,714 s
5. K. Poulsen BMW 320 TC + 13,004 s

6. A. Menu Chevrolet Cruze + 13,042 s
 

CURITIBA Výsledky 2. závodu

1. A. Menu Chevrolet Cruze 14 kol za 19 min 38,428 s
2. T. Coronel BMW 320 TC + 0,265 s
3. Y. Muller Chevrolet Cruze + 0,917 s
4. R. Huff Chevrolet Cruze + 1,321 s
5. C. Bueno Chevrolet Cruze + 2,409 s

 

Pořadí jezdců po 2 z 24 závodů

1. Huff (Chevrolet), 37 bodů; 2. Menu (Chevrolet) a Muller (Chevrolet), 33; 4.
Coronel (BMW), 30 ; 5. Bueno (Chevrolet), 25 ; atd...

Pořadí výrobců po 2 z 24 závodů

   Chevrolet, 83 bodů; 2. BMW, 53; 3. SEAT, 40; 4. Volvo, 12.

Další závody: 2. kolo, Belgie, Zolder, 23.-24. dubna 2011.



Zolder

 

Cruzy zářily v Belgii

Huff, Menu a Muller dominovali v 1. závodě, Alain znovu na druhém místě
ve 2. závodě

První vítězství pro Cruze v Independents' Trophy, zajistil O'Young

ZOLDER, 24.dubna 2011 - Další skvělý víkend absolvoval tým Chevrolet ve slunném a teplém Zolderu: Cruze získal první vítězství v Belgii, když celé stupně vítězů v 1. závodě patřily trojici Rob Huff, Alain Menu a Yvan Muller, čímž potěšili mnoho fanoušků značky Chevrolet.

V 2. závodech bojovaly Cruzy intenzivně s Tarquinim na SEATu. Kontakt s italským jezdcem znamenal konec souboje pro Roba, který skončil šestý, Yvan musel odstoupit kvůli poškozenému chladiči oleje. Naštěstí Alain se dokázal probojovat na stupně vítězů a zabodovat tak pro tým.
 
Díky těmto výsledkům si Chevrolet posílil vedoucí pozici v hodnocení výrobců, přičemž Huff a Menu jsou na čele hodnocení jezdců s rozdílem jednoho bodu.

Chevrolet a RML měly i další důvod k oslavě, když debutující Cruzy týmu Bamboo Racing byly také úspěšné. Darryll O'Young z Hongkongu vyhrál kategorii Independents ve 2. závodě, čímž získal pro Cruze první úspěch v této kategorii a celkově skončil závod na úctyhodném 4. místě.

Řekli

Rob Huff (1. / 6.): „Jsem velmi spokojen s výsledky, zejména v 1. závodě. Dobře jsem odstartoval a podařilo se mi trochu vzdálit. Později, kdy vyjel safety car, jsem byl trochu neklidný, ale po restartu šlo všechno dobře a dokázal jsem udržet vedení až do konce. Nebylo to jednoduché, v autě bylo velmi horko a na trati mnoho nečistot, vznikaly tak vibrace v řízení. V 2. závodě jsem znovu dobře odstartoval a pak tvrdě bojoval s Tarquini. Byl jsem rychlejší, ale on dobře zavíral všechny mezery. Zkusil jsem předjet ho v šikaně, která byla jediným místem, kde jsem to mohl dokázat, ale vytlačil mě doprava z trati a já jsem přejel přímo přes obrubníky. Něco se přitom ohnulo v řízení; měl jsem pak problémy při zatáčení doprava a ztratil jsem čtyři místa."

Alain Menu (2. / 2.): „Jsem spokojený, pro mě to byl velmi dobrý víkend se ziskem hodně bodů. V 1. závodě jsem dobře odstartoval, ale nedokázal jsem v několika zatáčkách předjet Roba a byl jsem rád, že jsem nevyjel z trati, když mě trochu potlačil Tarquini. Poté, když bylo jasné, že předjet Roba by bylo těžké, jsem si zajistil druhé místo. Ve 2. závodě byly první tři - čtyři kola velmi ostré, Tarquini byl na čele a Rob se ho snažil předjet v každé zatáčce. Trochu jsem se stáhl a čekal, co se stane. Když Rob vyjel z trati, byl jsem znovu druhý, ale rozhodl jsem se neriskovat přímým atakováním Tarquiniho a možná tak ztratit hodně bodů."

Yvan Muller (3. / nedokončil): „Nebyl to pro mě nejlepší víkend, ale získal jsem alespoň jedno místo na stupni vítězů. 1. závod byl OK, dobře jsem odstartoval a pak předjel Tarquiniho na třetím místě. Můj výkon byl dobrý, ale nestačil na předstižení Alaina. Ve 2. závodě jsem první kola jezdil velmi natěsno s Tarquinim, Robem a Alainem. Zřejmě jsem příliš tvrdě najel na obrubník, to se stává, když jezdíte v těsném závěsu a poškodil jsem chladič oleje. Ztratil těsnost a díky tomu jsem párkrát vyjel z trati. Raději jsem zastavil a odstoupil."

Eric Nève, manager Motorsports Chevrolet Europe: „Výsledkem jsem nadšený, je to skvělý pocit, když Chevrolety udávají tón před tolika fanoušky a hosty. Návštěvnost v Zolderu podle mě během let vzrostla a jsem šťastný, když vidím, kolik fanoušků motoristického sportu mě zdraví a jsou rádi, když mě vidí spokojeného!"


ZOLDER - výsledky 1. závodu
1. R. Huff Chevrolet Cruze 15 kol za 29min 18,807 s
2. A. Menu Chevrolet Cruze + 1,244
3. Y. Muller Chevrolet Cruze + 1,740
4. G. Tarquini SEAT León TDI + 3,790
5. T. Monteiro SEAT León TDI + 5,102

ZOLDER - výsledky 2. závodu
1. G. Tarquini SEAT León TDI 13 kol za 22min 7,752 s
2. A. Menu Chevrolet Cruze + 0,448 s
3. T. Monteiro SEAT León TDI + 0,886 s
4. D. O'Young Chevrolet Cruze + 1,614 s
5. M. Nykjaer SEAT León TDI + 5,702 s
Odstoupil Y. Muller Chevrolet Cruze 7 kol (mechanický problém)

Hodnocení jezdců po 4 z 24 závodů
1. R. Huff (Chevrolet), 70 bodů; 2. A. Menu (Chevrolet), 69; 3. G. Tarquini (SEAT), 51; 4. Y.
Muller (Chevrolet), 48; 5. T. Monteiro (SEAT), 31; ... atd.

Hodnocení výrobců po 4 z 24 závodů
1. Chevrolet, 156 bodů; 2. SEAT, 107; 3. BMW, 85; 4. Volvo, 28.

Příští závody: Itálie, Monza, 14.-15. květen 2011.

 

Monza

 

BudapešŤ

Další dvě vítězství pro Cruze v Maďarsku!
(5.6.2011)


Menu zvítězil v 1. závodě, Muller a Huff na 1. a 2. místě ve 2. závodě

BUDAPEŠŤ - RML Chevrolety Cruze vybojovaly další dvě vítězství před nadšeným, početným publikem, když dominovaly oběma závodům v Budapešti, kam seriál WTCC zavítal poprvé. Alain Menu zvítězil stylem start - cíl v 1. závodě, přičemž Yvan Muller a Rob Huff skončili na 1., resp. 2. místě ve 2. závodě. Díky těmto výsledkům zůstává tým Chevrolet i Rob Huff pevně na vedoucích pozicích hodnocení výrobců i jezdců.

V 1. závodě, po startu z pole position, předvedl Alain Menu bezchybnou vítěznou jízdu, přičemž Huff a Muller přijeli do cíle na 4. a 5. místě. 2. závod byl mnohem chaotičtější, poznamenal ho přívalový liják a ředitel závodu jej na půl hodiny přerušil. Po opakovaném startu se vedení ujal Yvan Muller a později zaznamenal své první vítězství v této sezóně. Rob Huff vybojoval senzační 2. místo, čímž zakončil víkend tím nejlepším způsobem, protože startoval až z 12. pozice. Bohužel Alain Menu nedokončil po kolizi s Tomem Cronelem, přestože se mu nabízela možnost získat slušný počet dalších bodů.

Řekli:

Yvan Muller (5. / 1.): „Samozřejmě mám velkou radost z prvního vítězství v této sezóně, už bylo na čase, ale nejsem až tak spokojený s celkovými výsledky víkendu. V 1. závodě jsem dostal na startu ránu zezadu a stálo mě to hodně míst. Navíc po tomto incidentu ani auto nebylo úplně v pořádku. Zkoušel jsem získat několik míst, ale nakonec mě předjel Rob, když se Villa a Tarquini srazili. Naopak, ve 2. závodě jsem vytěžil z incidentu v prvním kole a po bouřce jsem dokázal vše udržet pod kontrolou a zvítězit."


Alain Menu (1. /nedokončil): „Po tomto víkendu mám trochu smíšené pocity. Jistě, bylo velmi pěkné zvítězit v prvním závodě. Dobře jsem odstartoval a snažil jsem se v první části závodu šetřit pneumatiky, a přestože Michelisz byl těsně za mnou a trochu dotíral, měl jsem průběh pod kontrolou. Pak jsem se mu trochu vzdálil a vítězství bylo moje. Je mi však líto průběhu druhého závodu, Coronel mě vytlačil z trati ve 3. kole, těsně potom, co jsem ho předjel. Je frustrující přijít o dobré umístění, ale takové už jsou závody."


Rob Huff (4. / 2.): „Dnešními výsledky jsem samozřejmě nadšen, po tom, co jsem si způsobil v kvalifikaci. Včera večer bych nevěřil, že budu z Budapešti odjíždět se ziskem 4. a 2. místa, navíc s 31 bodovým náskokem na čele šampionátu. V 1. závodě jsem dobře odstartoval, předjel jsem několik soupeřů a získal možnost předjet Yvana, když se Villa a Tarquini navzájem zapletli. Ve 2. závodu přišel rychlý a silný déšť. Bylo nemožné udržet se na trati. Během čekání na startu jsme trochu změnili nastavení vozu a auto pak bylo prostě perfektní. Probil jsem se až na 2. místo a pak se klidně držel za Yvanem, protože nemělo smysl přitvrzovat s mokrými pneumatikami na osychající trati."


Eric Nève: „Nejlepší na celém víkendu bylo ohromné
​​množství povzbuzujících diváků, které přišlo na tyto první závody WTCC v Maďarsku. Člověk mohl mít dojem, že je na fotbalovém stadionu, kde se hraje finále Mistrovství světa! Taková atmosféra opravdu hřeje u srdce a je skvělý pocit vyhrát oba závody před takovým počtem diváků. Myslím si, že mnozí dealeři Chevrolet, kteří nás navštívili, jsou nadšeni a nemohli doufat v lepší křest nového Avea, které přichází ode dneška na místní trh!"

 

BUDAPEŠŤ -  Výsledky 1. závodu

1. A. Menu           Chevrolet Cruze 12 kol za 23 min 45,874 s
2. N. Michelisz                 BMW 320 TC                   + 1,047 s
3. J. Villa               BMW 320 TC                   + 17,383 s

4. R. Huff             Chevrolet Cruze + 17,983 s
5. Y. Muller                   Chevrolet Cruze + 18,365 s
 

BUDAPEŠŤ -  Výsledky 2. závodu

1. Y. Muller                   Chevrolet Cruze 14 kol za 59 min 02,507 s
2. R. Huff             Chevrolet Cruze + 3,631

3. G. Tarquini                  SEAT León TDI      +10,106
4. T. Coronel                   BMW 320 TC                   +11,699
5. T. Monteiro                 SEAT León TDI      +22,995
8. D. O’Young                 Chevrolet Cruze      +31,267

Nedokončil A. Menu Chevrolet Cruze 4 kola (kolize)
 

Hodnocení jezdců po 8 z 24 závodů:

1. R. Huff (Chevrolet), 150 bodů; 2. Y. Muller (Chevrolet), 119; 3. A. Menu (Chevrolet),
104;
4. G. Tarquini (SEAT), 75; 5. T. Monteiro (SEAT), 74; ... 10. D. O’Young (Chevrolet), 31;
11. C. Bueno (Chevrolet), 25; atd.

Hodnocení výrobců po 8 z 24 závodů:

1.  Chevrolet, 322 bodů; 2. SEAT, 193; 3. BMW, 185; 4. Volvo, 46.

Příští závody: 5. kolo, Česká republika, Brno, 18.-19. června 2011.

 

Česká republika

 

 

Valencia

 

Chevrolet získal druhý mistrovský titul v Poháru konstruktérů WTCC!

Další triumfální den pro Chevrolety Cruze; 1. a 2. místo v 1. závodu a 1-2-3 v 2. závodu!
Muller, po dvou vítězstvích, novým lídrem hodnocení jezdců.

VALENCIA, 4. září 2011 - Chevrolet dnes získal druhý titul Mistra světa v hodnocení výrobců v seriálu WTCC. Během horkého a napínavého závodního víkendu ve Valencii vybojovaly Cruzy a tým RML další skvělý týmový výsledek, když Yvan Muller a Alain Menu obsadili v prvním závodu 1. a 2. místo; ve 2. závodu Yvan Muller, Rob Huff a Alain Menu vybojovali 1., 2. a 3. místo...
Pokud jde o titul v hodnocení jezdců, je z pohledu matematiky jisté, že ani tento titul nemůže uniknout jednomu trojice jezdců Chevroletu, ale souboj je stále zcela otevřený: po dvou vítězstvích ve Španělsku převzal Yvan vedoucí pozici od Roba a vede před ním o 16 bodů; před Alainem Menu je o 80 bodů.
V 1. závodu, po souboji s Tarquinim na samotném začátku, zvítězil Yvan Muller před Alainem Menu. Rob Huff skončil pátý poté, co uvízl ve skrumáži v prvních zatáčkách a získal tak několik cenných bodů. Jezdil i na třetí pozici, ale ztratil ji, když do zadní části jeho auta narazil Alain Menu, do kterého narazil Monteiro.
2. závod se vyvíjel slibně pro BMW, když tři z nich byly na čele většinu závodu před trojicí Chevroletů Cruze, ale incident Coronella s Villou otevřel cestu Mullerovi a hodiny Michelisze v poslední zatáčce dostaly Huffa a Menu na stupně vítězů.
Tým zůstává ve Valencii ještě v pondělí a v úterý, kdy bude testovat, pak se auta vydají na dlouhou zámořskou cestu do Asie, kde se poslední tři kola mistrovství odehrají především ve znamení souboje o titul v hodnocení jezdců.

Řekli

Yvan Muller (1./1.): „Moje velká pochvala patří především celému týmu za zasloužený zisk druhého titulu v Poháru konstruktérů! Víkend byl pro mě samozřejmě vynikající, vždyť jsem ho začínal s 6 body ztráty na Roba a odcházím se 16bodovým náskokem. Ale rozhodnuto ještě není nic a zůstávám plně koncentrovaný. V 1. závodu se mi podařilo předjet Tarquiniho, který perfektně odstartoval, a vybudovat si dostatečný náskok. Ve 2. závodu jsem držel krok s BMW, ale neměl jsem dobrou pozici na souboj s nimi. Naštěstí se zlikvidovaly mezi sebou a měl jsem to štěstí být v pravý čas na pravém místě. Oba závody byly velmi náročné na pneumatiky a na konci obou závodů jsem již jezdil více na kovu, než na gumě, zejména na levém zadním kole, díky čemuž se mi pár krát v posledních kolech zablokovalo.“

Alain Menu (2./3.): „Velmi se těším z výsledku týmu a také z mých výkonů, zejména po neuspokojivé kvalifikaci. Druhé a třetí místo je opravdu dobré, zvláště pokud si uvědomíme, jak k nim došlo. V 1. závodu na začátku do mě zezadu několikrát narazil Monteiro a nedokázal jsem zabránit nárazu do Robova auta. Je mi to líto, ale i televizní záznam ukazuje, že jsem tomu nemohl zabránit. Když mi vysílačkou oznámili, že jsem za to dostal trest průjezdu depem, nemohl jsem uvěřit a velmi mě potěšilo, když to rozhodčí rychle změnili. Ačkoliv to nebývá zvykem, 2. závod byl mnohem tvrdší, snad díky horku, ale auto ke konci závodu jezdilo stále lépe."

Rob Huff (5./2.): „Pro mě tento víkend nebyl z nejlepších, ale nic není ztraceno. Musíme se pohnout vpřed a využít týdny před Japonskem na to, abychom zjistili, proč jsem v posledních 4-5 závodech začal ztrácet na Yvana a zlepšit tak naše výkony. Těším se na tuto výzvu! V 1. závodu jsem byl rád, když jsem skončil 5. - po tom všem, co se odehrálo v 1. kole. Nemám k tomu moc co dodat, můj výkon zničily incidenty, které jsem nevyprovokoval, ale to se stává…  2. závod byl mnohem lepší, dobře jsem odstartoval a pak, podobně jako Yvan, jsem využil problémy našich soupeřů před námi."
Eric Nève: „Vybojovat titul v posledním evropském kole, tři kola před koncem mistrovství, je prostě fantastické. Jsem nadšený Chevroletem, RML a každým členem týmu. Za tímto druhým titulem je obrovské množství práce. Přijali jsme výzvu postavit a nasadit novým motor 1,6 turbo a byli jsme s tím hotovi jako první. Nic nebylo jisté, ale vyplatilo se to!"
Start Cowie: „Vynikající výsledek náročného víkendu s vysokými očekáváními. Nyní se musíme soustředit na poslední tři kola v Asii a poskytnout našim jezdcům vozy, s nimiž získají mistrovský titul v hodnocení jezdců.“

 

VALENCIA – výsledky 1. závodu

1. Y. Muller                   Chevrolet Cruze           14 kol za 25 min 39,052 s
2. A. Menu           Chevrolet Cruze           + 1,103 s

3. T. Coronel                   BMW 320 TC                             + 6,345 s
4. K. Poulsen                   BMW 320 TC                             + 9,961 s

5. R. Huff             Chevrolet Cruze           +15,404 s

 

VALENCIA – výsledky 2. závodu

1. Y. Muller                   Chevrolet Cruze           13 kol za 23 min 14,296 s
2. R. Huff             Chevrolet Cruze           + 4,434 s
3. A. Menu           Chevrolet Cruze           + 1,143 s

4. T. Coronel                   BMW 320 TC                             + 2,184 s
5. G. Tarquini                  SEAT SR León 1.6T                   + 2,966 s

 

Pořadí jezdců po 18 z 24 závodů

1. Muller (Chevrolet), 333 bodů; 2. Huff (Chevrolet), 317; 3. Menu (Chevrolet),
253;
4. Coronel (BMW), 164; 5. Tarquini (SEAT), 155; … 12. O’Young (Chevrolet), 43;
14. Bueno (Chevrolet), 25; ... atd.

Pohár konstruktérů po 18 z 24 závodů

   Chevrolet, 734 bodů; 2. BMW, 433; 3. SEAT, 393; 4. Volvo, 126.

 Příští závod: Race of Japan, Suzuka, 22.-23. října 2011.


Suzuka

 

Menu zvítězil, Muller a Huff snížili vzájemný odstup na 13 bodů

(23.10.2011)

Švýcar dominoval v 1. závodě, čtyři místa na stupních vítězů pro Cruzy v Suzuce

SUZUKAChevrolet získal v Japonsku další vítězství a současně čtyři umístění na stupních vítězů. Tím se ještě více vyostřil souboj o titul mistra světa v kategorii jezdců. Alain Menu vybojoval v 1. závodě své čtvrté letošní vítězství, přičemž Huff skončil 2. a Muller 4. Ve 2. závodě skončili Yvan, Rob a Alain na 2., 3. a 4. místě, čímž potvrdili skvělou formu Cruzů připravovaných týmem RML. Místní hrdina Toshi Arai skončil v obou závodech na 15. místě po solidním výkonu před zraky svých příznivců.

První závod začal chaotickým startem se dvěma různými hromadnými kolizemi, které však neměly vliv na jezdce týmu Chevrolet, ale vyžádaly si nasazení safety car. Po opakovaném startu se ujal vedení Muller, ale nedokázal se v 8. kole ubránit Alainovi Menu.  Švýcarsky jezdec vedoucí pozici dokázal uhájit až do cíle, kde ho na 2. místě následoval Rob Huff. Muller postupně ztratil další dvě pozice a skončil 4.

Druhý závod odstartoval z pole position Darryl O’Young s Cruzem týmu Bamboo, ale v první zatáčce byl vytlačen a vedení se ujal Coronel. Holanďan odolal tlaku tří Cruzů; Muller, Huff a Menu tak skončili za ním po zajímavém souboji s Dahlgrenem.

Tyto výsledky znamenají, že odstup mezi Mullerem a Huffem v celkovém hodnocení se snížil na 13 bodů, přičemž třetí Menu má odstup 73 bodů. O napínavé souboje je tedy postaráno, protože ve WTCC následuje v Číně již za necelé dva týdny předposlední kolo sezóny!

 

Řekli

Alain Menu (1. / 4.): „Víkend byl pro mne velmi dobrý a mám radost z výsledků. Před prvním závodem jsem se domluvil s Yvanem, že na startu na sebe nebudeme útočit a on se dostal do čela, přičemž já jsem byl možná až příliš opatrný. Potom, co trať opustil safety car, předjel jsem Yvana a dále jsem se už jen snažil šetřit pneumatiky a uhlídat Roba. V 2. závodě jsem dobře odstartoval, ale zablokovali mne v první zatáčce a potom se už mnoho dělat nedalo, protože na této trati je téměř nemožné předjíždět. Ale alespoň se mi povedlo udržet za sebou Dahlgrena. Stále jsem nevypadnul ze souboje o titul, ale je to čím dále těžší, vždyť Yvan a Rob dnes vybojovali mnoho bodů!“

Rob Huff (2. / 3.): „Nebyl to špatný víkend, vždyť jsem snížil náskok Yvana o tři body, byť dnešní výsledky mnoho nezměnily. Víme, že do konce nás čeká ještě dlouhá a těžká cesta! Měl jsem štěstí, že v skrumáži po startu jsem nepoškodil auto, i když jsem měl intenzivní kontakt s Coronelem. Potom byly závody jednoduché a dokázal jsem skončit před Yvanem. 2. závod byl složitější, protože jsme v rámci první pětky jezdili velmi těsně za sebou a pneumatiky trpěly více, ale bylo ok, že jsem skončil hned za Yvanem.“

Yvan Muller (4. / 2.): „Nebyl to špatný víkend, i když jsem na Roba ztratil tři body. Mohlo být i hůř! V 1. závodě jsem doplatil na nastavení mého auta, které se ukázalo příliš agresivní, ve snaze snížit opotřebení levé přední pneumatiky, která je na tomto okruhu nejvíc namáhaná. Nedokázal jsem se ubránit Alainovi a později jsem po malé chybě ztratil další dvě místa. Ve 2. závodě jsem nebyl schopný účinně zaútočit na Coronela na vedoucí pozici; čekal jsem proto za ním na příležitost, ale jeho chyba nepřišla…“

Toshi Arai (15. / 15.): „Včera, po kvalifikaci, zrušily všechny moje časy, protože jsem se po návratu do depa nezastavil na technické kontrole. Upřímně řečeno, neviděl jsem červené světlo. Následně jsem musel startovat z posledního místa a po problémech na trati jsem nedokázal skončit lépe, než 15. Zopakoval jsem to také v 2. závodě. Ale byla to pro mne skvělá zkušenost, těším se z pokroku, který jsem v průběhu víkendu dosáhl, a velmi mě potěšila podpora, kterou jsem dostal od týmu a mých fanoušků.“

Eric Nève: „Opět velmi dobrý víkend pro Chevrolet, ale nejvíc mě potěšila skvělá atmosféra v týmu a sportovní duch, který naši tři jezdci ukázali v průběhu víkendu. Bojují o titul mistra světa s plným nasazením, ale tím nejsportovnějším způsobem a v Suzuce mezi nimi nebyl ani nejmenší kontakt. Souboj je nyní – dvě kola před koncem - ještě těsnější a bude důležité, aby tento způsob boje vydržel až do konce. Stejně mě potěšil výkon místního borce Yukinori Taniguchiho na dalším Chevroletu, který skončil na výborném 6. místě v 1. závodě. Bylo výborné, že Toshi reprezentoval naši značku, která se v Japonsku rychle rozvíjí.“

 

SUZUKA – 1. závod

1. A. Menu           Chevrolet Cruze           25 kol za 25 min 50,919 s
2. R. Huff             Chevrolet Cruze           + 3,133 s

3. M. Nykjaer                   SEAT SR León 1.6T                   + 3,766 s
4. Y. Muller                   Chevrolet Cruze           + 4,441 s
5. K. Poulsen                   BMW 320 TC                             + 4,851s
15. T. Arai           Chevrolet Cruze           +26,767 s

SUZUKA – 2. závod

1. T. Coronel                   BMW 320 TC                             23 kol za 21 min 10,854 s
2. Y. Muller                   Chevrolet Cruze           + 0,558 s
3. R. Huff             Chevrolet Cruze           + 0,840 s
4. A. Menu           Chevrolet Cruze           + 1,576 s

5. R. Dahlgren                 Volvo C30 Drive               + 2,057 s
15. T. Arai           Chevrolet Cruze           +23,541 s

 

Pořadí jezdců po 20 z 24 závodů

1. Y. Muller (Chevrolet), 363 bodů; 2. R. Huff (Chevrolet), 350; 3. A. Menu (Chevrolet),
290;
4. T. Coronel (BMW), 183; 5. G. Tarquini (SEAT), 159; … 12. D. O’Young (Chevrolet), 43;
14. C. Bueno (Chevrolet), 25; ... atd.

Pořadí výrobců po 20 z 24 závodů

  1. Chevrolet, 810 bodů; 2. BMW, 485; 3. SEAT, 425; 4. Volvo, 138.

         

Příští kolo: Race of China, Shanghai Tianma, 5.-6. listopadu 2011.









Shanghai

Další dvojnásobné vítězství pro Cruzy!

Poslední kolo v Macau rozhodne o mistru světa

SHANGHAI, 6. listopadu 2011Chevrolet dnes vybojoval další dvojnásobné vítězství prostřednictvím Chevroletů Cruze připravovaných týmem RML. Stalo se tak na prvních závodech WTCC v Číně, když Alain Menu zvítězil v 1. závodě, Yvan Muller ve druhém a Rob Huff byl dvakrát třetí, tedy dvakrát na stupních vítězů. Krátká a velmi točitá trať Tianma byla ideální pro těsné závody plné soubojů, což potěšilo mnoho čínských fanoušků. Díky dobrým výsledkům dokázal Yvan Muller zvýšit svůj náskok před Robem na 20 bodů. O titulu v kategorii jezdců se tak rozhodne až v posledních závodech sezóny za dva týdny v Macau. 

V 1. závodě dokázal Alain Menu využít výhodu startu z pole position a vedl startovní pole až do cíle, do svého pátého vítězství v této sezoně. Švýcar musel odolávat útokům Turkingtona, který byl v posledních kolech velmi rychlý, když předtím předjel Huffa. Muller skončil v tomto závodu čtvrtý po startu ze sedmého místa.

Druhý závod byl poznamenaný chaotickým startem a několika úvodními koly s velkým počtem incidentů. Yvan Muller dokázal tuto situaci využít a dostal se na druhé místo, když předjel Tarquiniho a přijel si pro osmé vítězství v sezóně. Huff a Menu, spoutaní situací na trati, skončili třetí a šestý.

Před WTCC je nyní tradiční velké finále v ulicích Macaa a boj o titul mistra světa v kategorii jezdců je stále otevřený…

 

Řekli

Yvan Muller (4. / 1.): „To byl den! Po nedobré kvalifikaci jsem ani nesnil o takovém výsledku. Takový závod mám rád a dnes pro mne opravdu platilo motto Louisa Chevroleta „Nikdy se nevzdávej!“ První závod byl v pořádku, dokázal jsem skončit čtvrtý hned za Robem, čímž jsem napravil špatný výsledek z kvalifikace. Druhý závod byl skvělý. Věděl jsem, že start bude komplikovaný a rozhodl jsem se držet za Tarquinim; věděl jsem, že on najde cestu – a byla to správná volba. Když jsem ho později předjel, vše bylo velmi jednoduché.

Alain Menu (1. / 6.): „Získal jsem další vítězství a to je velmi dobré. V 1. závodě jsem velmi dobře odstartoval a udržel si výhodu startu z prvního místa. V prvních kolech jsem jel velmi pozorně, abych si nezničil přední pneumatiky. To se vyplatilo ve druhé polovině závodu, když mě dojel Turkington, ale dokázal jsem odolat jeho útokům. Maximálně jsem se soustředil a držel si svoji stopu. 2. závod byl velký boj, zůstal jsem uvězněný mezi několika BMW a už jsem mnoho udělat nemohl.“

Rob Huff (3. / 3.): „Inu, nedosáhl jsem z pohledu hodnocení mistrovství příliš dobrý výsledek. Všechno se rozhodne, podle očekávání, v Macau a uvidíme, co se tam stane. 1. závod nebyl špatný, škoda, že jsem neudržel Turkingtona za sebou, ale měl jsem od začátku závodu vibrace na levé přední pneumatice a nechtěl jsem riskovat její zničení. 2. závod byl velmi složitý, s mnoha kontakty již od startu a potom jsem se ocitnul zaklíněný za Tarquinim, byl to velmi složitý závod…“

Eric Nève: „Odjíždíme z Tianmy s dalšími dvěma vítězstvími a čtyřmi umístěními na stupních vítězů, to je ještě víc, než v co jsme mohli doufat! Jsem rád, že početní hosté značky Chevrolet viděli velmi dobré závody se dvěma vítězstvími Cruzů. Je to velice důležité na takto klíčovém trhu, kde se prodalo 400 000 z miliónu vyrobených Cruzů. Zítra jezdci navštíví GM Shanghai a věřím, že budou patřičně přivítáni!“

TIANMA – výsledky 1. závodu

1. A. Menu           Chevrolet Cruze           25 kol za 28 min 05,718 s
2 C. Turkington      BMW 320 TC                             + 1,222 s
3. R. Huff             Chevrolet Cruze           + 5,065 s
4. Y. Muller                   Chevrolet Cruze           + 8,005 s

5. T. Coronel                   BMW 320 TC                             + 9,010 s

 

TIANMA – výsledky 2. závodu

1. Y. Muller                   Chevrolet Cruze           25 kol za 28 min 19,599 s
2. G. Tarquini                  SEAT SR León 1.6T                   +10,518
3. R. Huff             Chevrolet Cruze           +11,385
4. C. Turkington     BMW 320 TC                             +11,812
5. T. Coronel                   BMW 320 TC                             +12,140

6. A. Menu           Chevrolet Cruze           +12,896

Pořadí jezdců po 22 z 24 závodů

1. Y. Muller (Chevrolet), 400 bodů; 2. R. Huff (Chevrolet), 380; 3. A. Menu (Chevrolet),
323;
4. T. Coronel (BMW), 203; 5. G. Tarquini (SEAT), 177; … 12. D. O’Young (Chevrolet), 43;
14. C. Bueno (Chevrolet), 25;… atd.

 
Pořadí výrobců po 22 z 24 závodů

1. Chevrolet, 890 bodů; 2. BMW, 537; 3. SEAT, 475; 4. Volvo, 154.

Příští kolo: Race of Macau, Macau, 19. -20. listopadu 2011.

 

 

 

MACAU

 

Yvan Muller vítězem sezóny 2011 seriálu WTCC!

(20. 11. 2011)

Rob Huff vyhrál dva závody v Macau a skončil jen 3 body za Mullerem.

MACAUYvan Muller získal v senzačním finále šampionátu v Macau titul mistra světa v sezóně 2011 seriálu WTCC, celkem svůj třetí a druhý za volantem Chevroletu. Rob Huff byl jeho nebezpečným vyzyvatelem až do samotného konce mistrovství. Britský jezdec prokázal své skvělé schopnosti dvojnásobným vítězstvím v bývalé portugalské enklávě. Zvýšil tak počet svých vítězství v Macau na pět. Yvan Muller skončil na druhém a třetím místě. Znovu tak ukázal celé své mistrovství a umění v závodech cestovních automobilů.

Nakonec skončili tito jezdci s těsným odstupem 3 bodů. Ze sezóny vzešel skvělý mistr světa, stejně skvělý vicemistr a bezprecedentní řada rekordních výsledků pro Chevrolet, tým RML a nový Chevrolet Cruze 1,6 turbo (21 vítězství z 24 závodů a 12 pole position v průběhu 12 víkendů). Tento nový automobil s novým motorem vstoupil na závodní dráhu v září 2010.

Alain Menu, který sehrával důležitou roli v tomto roce triumfů, neměl v Macau štěstí a jeho víkend se skončil v 1. kole 1. závodu, když se stal účastníkem nehody, kterou nezavinil.

První závod byl velmi stresující, s opožděným startem a dvěma výjezdy safety car v první části. Rob Huff dobře využil svoji pole position v průběhu startu a obou restartů, ale byl neustále pod Mullerovým tlakem. Yvan několikrát atakoval Roba na konci velmi dlouhé rovinky a byl dost blízko na to, aby Roba ohrozil, ale Rob vydržel na čele až do cíle.

Ve 2. závodě byl safety car na trati jednou. Rob Huff, který startoval z 3. místa, se v 3. kole probojoval na čelo po tom, co skvěle předjel  Nykjæra. Muller, který odstartoval z 8. místa, se rychle dostal na 4. pozici, což mu stačilo na zabezpečení titulu. Nakonec předjel Nykjæra a završil sezónu na stupni vítězů.

 

ŘEKLI:

Rob Huff (1. /1.): „Bylo to velmi emotivní. Udělal jsem, co jsem mohl, abych využil svoji šanci, ale nestačilo to. Jsem současně nespokojený, že jsem nesplnil svůj cíl s tak malým rozdílem a současně velmi spokojený s dvěmi vítězstvími a sezónou. Skončil jsem sezónu se stejným počtem vítězství a pole position jako Yvan a myslím, že jsem v průběhu celé sezóny ukázal velkou konzistentnost, když jsem všechny závody dokončil na bodovaných místech. Yvan mě vždy přinutil jet až na doraz, také dnes v 1. závodě, a díky tomu jsem se jako jezdec velmi zlepšil. Gratuluji Yvanovi, který znovu dokázal, že patří k největším osobnostem závodů cestovních automobilů. Rád bych vyzdvihl vynikající práci týmu a také skvělý vztah, který máme s Yvanem a Alainem. V příštím rok tu budeme znovu a už se na něj těším…“

Yvan Muller (2. /3.): „Je to prostě fantastické, být opět mistrem, zejména po tak stresujícím víkendu, jako byl tento v Macau. Byla to vynikající sezóna, která pro mne nezačala příliš dobře. V jejím středu se to podstatně zlepšilo díky práci, odvedené s mým inženýrem Chrisem Croninem a celým týmem. To mi umožnilo krok za krokem postupovat až do vzrušujícího finále… Věděl jsem, že Rob tady může zvítězit v obou závodech, což také dokázal, a že já si nemůžu dovolit riskovat. Šampionát se tak také vyvíjel a jsem si jistý, že Rob v něm brzy zvítězí. Je to skvělý den pro celý tým a já pociťuji intenzivní a hluboké zadostiučinění.

Alain Menu (nedokončil/nestartoval): „Jistě, o takovémhle konci sezóny jsem zrovna nesnil. V 1. závodě jsem dobře odstartoval, mnoho soupeřů jsem předjel. Věděl jsem, že trať je v zatáčce Mandarin velmi znečistěná a snažil jsem se předejít problémům. Na neštěstí, do Couta šťouchlo jiné auto, vytlačil mě ven a dvakrát do mne narazil, když přestal auto ovládat. Pro mne to znamenalo konec, protože moje auto bylo silně poničené a mezi závody nebylo dost času na opravu. Znamenalo to, že jsem se na oba závody díval z depa a poblahopřál jsem Yvanovi i Robovi ke skvělé sezóně.“

Ray Mallock: „Byl to velmi intenzivní víkend, s velkým napětím v kokpitech i v depu, ale se skvělým soubojem na trati. Yvan i Rob dokázali, že jsou hodní titulu mistra světa, a chci jim blahopřát k tomu, že byli tak graciézní v tomto souboji. Jsem opravdu hrdý, jak každý člen týmu přispěl k tomuto souboji a k finále.“

Eric Nève: „Nemohli jsme si přát více vzrušující a hezčí závěr této výjimečné sezóny. Titul si zasloužil Yvan i Rob, ale mistrem může být jen jeden. Velmi mě těší skutečnost, že nám poskytli skvělou show a svým tvrdým a férovým soubojem složili hold sportu. Blahopřeji také celému týmu k jeho profesionalitě a perfektní přípravě automobilů, díky čemuž žádný mechanický problém nenarušil souboj o titul.“
 

MACAU – výsledky 1. závodu

1. R. Huff             Chevrolet Cruze           11 kol za 35 min 01,903 s
2. Y. Muller                   Chevrolet Cruze           + 1,016 s

3. G. Tarquini                  SEAT SR León 1,6T                   + 5,666 s
4. T. Coronel                   BMW 320 TC                             + 8,239 s
5. M. Nykjær                   SEAT SR León 1,6T                   +10,778 s

Nedokončil A. Menu Chevrolet Cruze 0 kol (nehoda)
 

MACAU – výsledky 2. závodu

1. R. Huff Chevrolet Cruze 11 kol za 33 min 23,223 s
2. T. Coronel                   BMW 320 TC                             + 4,680 s
3. Y. Muller            Chevrolet Cruze               + 8,695 s
4. G. Tarquini                  SEAT SR León 1,6T          +       9,047 s
5. M. Nykjær                   SEAT SR León 1,6T                   +10,218 s

Nestartoval A Menu Chevrolet Cruze
 

Pořadí jezdců po 24 z 24 závodů (konečné)

1. Y. Muller (Chevrolet), 433 bodů; 2. R. Huff (Chevrolet), 430; 3. A. Menu (Chevrolet),
323;
4. T. Coronel (BMW), 233; 5. G. Tarquini (SEAT), 202; … 12. D. O’Young (Chevrolet), 43;
15. C. Bueno (Chevrolet), 25;… atd.

 

Pořadí výrobců po 24 závodech z 24 (konečné)



1. Chevrolet, 973 bodů; 2. BMW, 583; 3. SEAT, 522; 4. Volvo, 154.