Tomáš Martinovský
Tomáš Martinovský
motto: co se vleče, neuteče

WTCC 2012


úvodní stránka

Monza

11.3.2012 Itálie

Cruzy ovládly start sezóny WTCC v Monze

(11.3.2012)

 

1-2 v prvním závodě a 1-2-3 ve druhém pro Cruzy

 

MONZA: Cruzy měly nejlepší start sezóny 2012 v Monze, dominovaly oběma závodům a získaly pět z šesti pódiových umístění.

 

Úřadující světový šampión Yvan Muller vyhrál oba závody, přičemž s Robem Huffem získali 1-2 v 1. závodě, Alain Menu a Rob Huff skončili druhý a třetí v 2. závodě a zajistili Chevroletu kompletní stupně vítězů.   

 

V několika prvních kolech 1. závodu nahánělo trio RML Cruzů vítěze kvalifikace Gabriele Tarquiniho. Yvanovi Mullerovi se podařilo ho předjet na konci prvního kola a dostat se do vedení, které pak ztratil ve druhém kole, když si zkrátil první šikanu.  

 

Francouz dobyl vedení zpět a pak už ujížděl vstříc šachovnicovému praporku. Rob Huff a Alain Menu se ťukli v zatáčce Lesmo ve druhém kole a přišli o několik mist. Švýcar dopadl hůře a skončil v kačírku. Oba se ale na trať vrátili, Huff skončil druhý a Menu sedmý.

 

Zazářily i soukromé Cruzy, Rickard Rydell bral 4. místo v 1. závodě a Alex MacDowall sedmé ve 2. závodě. 

 

 

ŘEKLI:

Yvan Muller (1. /1.): “Sezóna nemohla začít lepším způsobem a jsem velmi spokojený s výsledky. Před začátkem sezóny je vždycky trochu větší tlak, ale s věkem se s tím naučíte vyrovnat. První kola 1. závodu byla napínavá, podařilo se mi předjet Tarquiniho, ale pak jsem musel jet rovně v první šikaně.”

"Přestože jsem vedl a nezískal jsem tím žádné místo, raději jsem nechal Gabrieleho jet, abych neriskoval jakýkoliv trest. Později jsem si vzal vedení zpět a všechno šlo hladce, až na trochu oleje na trati a nějaké vibrace v závěrečných kolech. Závod 2 byl velmi těžký, a když do mně ve druhém kole zezadu narazil Rob a poslal mně do rotace, myslel jsem, že je konec. Naštěstí jsem neztratil pozici. Bylo to nečekané vítězství. "

Rob Huff (2nd/3th ): "Je to dobrý začátek sezóny, s několika dobrými body. Můžeme na tom stavět a jít kupředu. První závod byl dost šílený v počátečních kolech a mohli jste cítit, že se všichni nemohli dočkat závodění po čtyřech měsících nečinnosti. Po kontaktu s Alainem jsem byl šestý, ale nakonec jsem získal nějaké pozice a skončil druhý.”

"Bylo to těžké předjíždět Rydella, protože jel rychle a tvrdě. V druhém závodě 2 jsem měl incident s Yvanem a Gabriele v šikaně, myslím, že já i Tarquini jsme brzdili příliš pozdě, ale dobrá věc je, že jsem zůstal na trati. "


Alain Menu (7th/2nd): "Jsem spokojený se svým výkonem a jízdními vlastnostmi vozu, o něco méně s výsledky. První závod nebyl pro mně příliš úspěšný. Všichni jsme byli velmi blízko u sebe na začátku a byl tam dvojnásobný kontakt s Robem. Vyjel jsem do štěrku v zatáčce Lesmo 2, ale naštěstí se vrátil do závodu.”

"Auto na tom pak nebylo moc dobře a navíc jsem měl další kontakt s Cerquim, po kterém se něco v přední části vozu ohnulo. Ve druhém závodě tam byl kontakt s Yvanem v prvním kole a pak další incident v druhém kole. Naštěstí jsem byl v levém pruhu a vyhnout se problémům. Dokonce jsem si myslel, že tohle to bude moje příležitost, ale Yvan se dostal zpět velmi dobře. Byl jsem těsně za ním v posledním kole, ale on nikdy nedělá chyby. Byl jsem šťastný za druhé místo".

Eric Nève: "Velmi dobrý začátek sezony s 1-2 a 1-2-3, což znamená téměř maximální počet bodů. Byl to živý víkend, jezdci ukázali možná až příliš bojovného ducha, ale probereme si to a vyřešíme. Důležité je, že všechno dobře dopadlo a my jsme dosáhli velmi dobrý týmový výsledek.”

 

MONZA VÝSLEDKY 1. ZÁVODU 

1. Y. Muller          Chevrolet Cruze     12 kol za 26m01s705
2. R. Huff             Chevrolet Cruze     + 0s446

3. G. Tarquini       SEAT León WTCC   + 2s305

4. R. Rydell           Chevrolet Cruze        + 2s745

5. T. Coronel        BMW 320 TC            + 3s796

7. A. Menu           Chevrolet Cruze     + 6s326

8. A. MacDowall  Chevrolet Cruze        + 8s287

15. P. Di Sabatino                                  Chevrolet Cruze            +15s886 (Q1)

 

MONZA VÝSLEDKY 2. ZÁVODU

1. Y. Muller          Chevrolet Cruze     10 kol za 20m07s643
2. A. Menu           Chevrolet Cruze     + 0s446

3. R. Huff             Chevrolet Cruze     + 0s613U 

4. T. Coronel        BMW 320 TC            + 0s993

5. D. Aste             BMW 320 TC            + 6s125

7. A. MacDowall  Chevrolet Cruze        + 7s247

10. R. Rydell        Chevrolet Cruze        + 14s166

                             

POŘADÍ JEZDCŮ VE WTCC DRIVERS PO 2 Z 24 ZÁVODŮ

 1. Muller (Chevrolet), 54; 2. Huff (Chevrolet), 36; 3. Menu (Chevrolet), 26; 4. Coronel (BMW), 22; 5. Tarquini (SEAT), 20; 6. Rydell (Chevrolet), 14.  
 

POŘADÍ ZNAČEK VE WTCC PO 2 Z 24 ZÁVODŮ

1. Chevrolet, 93 bodů; 2. BMW, 49, 3. SEAT, 45.

DALŠÍ ZÁVOD: Race of Spain, Valencie, 31. března – 1. dubna 2012








Valencia

1.4.2012 Španělsko

Další dvojité vítězství Cruzů ve Valencii

(1.4.2012)

Muller zvítězil v 1. závodě a Menu získal vítězství ve 2. závodě

VALENCIA: Pro Chevrolety byl sluncem zalitý víkend ve Valencii skvělý; Cruzy zvítězily v obou závodech druhého kola seriálu World Touring Car Championship (WTCC):

Yvan Muller dominoval v 1. závodech a Alain Menu získal vítězství v doslova akčním 2. závodě po napínavém boji.

Když k tomu připočteme 4. a 6. místo Roba Huffa a skutečnost, že tři Cruzy týmu RML bodovaly v obou závodech, byla výprava týmu do Španělska velmi úspěšná. Chevrolet upevnil své vedení jak v celkovém hodnocení výrobců, tak jezdců.

Vítězství Yvana Mullera v 1. závodě, když si udržel vedení v první zatáčce a rychle si vybudoval náskok a jen mírně zpomalil v závěru kvůli šetření pneumatik, znamenalo poprvé v historií WTCC vítězství jednoho jezdce v prvních třech závodech za sebou. Rob Huff skončil 4., hned za Tarquinim a Coronele   m, přičemž Menu skončil 5. po startu z 9. pozice.

V 2. závodě startoval Alain Menu z 2. pozice, do vedení se dostal D’Aste, ale Menu ho dokázal předjet. Díky kluzkému povrchu části tratě, který způsoboval problémy, začal o vedení bojovat Coronel. Kontakt vozidel v posledním kole poslal Alaina Menu mimo trať, ale problém skvělě zvládl a dokázal si vedení udržet do cíle. Huff skončil 6. a Muller 8.

Řekli:

Alain Menu (5./1.): „S mými výsledky jsem velmi spokojený, zejména po složité kvalifikaci. První závod byl dobrý a byl jsem velmi opatrný, abych nezničil pneumatiky a nakonec skončil 5., takže jsem vůči pozici na startu získal 4 místa. Podařilo se mi několik pěkných předjížděcích manévrů a po chvíli jsem byl za Robem, ale neměl jsem reálnou možnost zaútočit na něj. 2. závod byl napínavý, s velmi těsnými souboji a skončil jedním z mých nejhezčích vítězství. Věděl jsem, že na startu budou BMW vpředu, ale brzy jsem předjel Engstlera a dostihnul D’Asteho. Můj první útok byl trochu optimistický; dotknul jsem se ho a daroval mu zpátky vedoucí pozici. O několik zatáček později jsem získal vedení. Možná jsem jel trochu příliš konzervativně, ale snažil jsem se šetřit pneumatiky. Potom, co jsem na kluzkém povrchu vyjel z tratě, dojel mě Coronel a další. S Tomem jsem absolvoval pěkný souboj, přičemž mě poslal do trávy. Bylo to těsné, ale dokázal jsem uhájit vedení až do cíle. Už bylo načase, abych také já měl trochu štěstí!“

Yvan Muller (1./8.): „Vcelku to nebyl špatný víkend. 1. závod byl perfektní, díky skvělé práci týmu a vynikajícímu nastavení auta. Dobře jsem odstartoval a snažil jsem se v úvodních kolech vytvořit si náskok. Protože za mnou se dost bojovalo, bez problémů jsem se odpoutal a jedinou mojí starostí bylo šetřit pneumatiky. Do 2. závodu jsme změnili nastavení auta a myslím si, že ne dobře. Jezdil jsem za Robem, ale vyjel jsem z tratě a přišel o jednu pozici, ale získal jsem několik cenných bodů do hodnocení mistrovství.“

Rob Huff (1./8.): „Pro mne to nebyl nejlepší víkend, ale odnáším si důležité body do hodnocení mistrovství. V 1. závodě se toho mnoho neudálo a 4. místo byl dobrý výsledek. Na této trati se těžko předjíždí, zejména pokud je teplo. Dobře jsem odstartoval,  předjel Oriolu a dostihnul Coronela s Tarquinim, ale nemohl jsem je předjet. Současně jsem musel sledovat situaci za sebou, protože tam už byl Alain. V druhém závodě bylo auto lépe nastavené, držel jsem kontakt s auty přede mnou, ale nikdy jsem neměl možnost zaútočit na ně. V posledních kolech jsem do jisté míry sledoval show přede mnou a byl připravený využít situaci, ale každý si držel svou pozici. Takže 6. místo bylo to nejlepší, co jsem mohl dokázat.

Eric Nève: „Máme velmi dobrý začátek sezóny, čtyři vítězství ze čtyř závodů a důležité body do hodnocení výrobců. To je výborná správa, protože – jak jsme viděli dnes – v této sezóně je konkurence mnohem větší. Takže její dobrý začátek je velmi důležitý.“

VALENCIA, výsledky 1. závodu
1. Y. Muller                   Chevrolet Cruze 13 kol za 22 min. 53,924 s

2. G. Tarquini                  SEAT León WTCC   + 6,988 s
3. T. Coronel                   BMW 320 TC                   + 7,232 s

4. R. Huff             Chevrolet Cruze + 8,892 s
5. A .Menu           Chevrolet Cruze + 9,250 s

15. A. MacDowall   Chevrolet Cruze      + 31,373 s
22. P. Di Sabatino   Chevrolet Cruze      + 37,926 s

VALENCIA, výsledky 2. závodu

1. A. Menu           Chevrolet Cruze 13 kol za 23 min. 03,207 s
2. T. Coronel                   BMW 320 TC                   + 0,993 s
3. D’ Aste              BMW 320 TC                   + 6,125 s
4. N. Michelisz                 BMW 320TC           + 1,629 s
5. F. Engstler                   BMW 320TC           + 1,901 s

6. R. Huff             Chevrolet Cruze + 3,007 s
8. Y. Muller                   Chevrolet Cruze + 6,368 s

14. A. MacDowall   Chevrolet Cruze      + 23,167 s
16. P. Di Sabatino   Chevrolet Cruze      +27,071 s

Hodnocení jezdců WTCC po 4 z 24 závodů

1. Muller (Chevrolet), 88; 2. Menu (Chevrolet), 61; 3. Coronel (BMW), 58 ; 4. Huff

(Chevrolet), 57; 5. Tarquini (SEAT), 44…

Hodnocení výrobců WTCC po 4 z 24 závodů

1.      Chevrolet, 173 bodů; 2. BMW, 108, 3. SEAT, 101.

Příští závody: Race of Morocco, Marrakech, 14.-15. dubna 2012.

 

Marrakech
13.-15.2012 Morocco


Chevrolet získal v Maroku dvě kompletní vítězství 1-2-3 !

(15.4.2012)

 

Vítězství A. Menu a Y. Mullera během dosud nejlepšího WTCC víkendu pro Chevrolet

Marakéš: Cruzy a jezdci Chevroletu korunovali vynikající snahu týmu v Maroku ziskem dvou vítězství ve stylu 1-2-3 a připravili tak dosud nejúspěšnější víkend pro Chevrolet v historii WTCC.
Alain Menu vybojoval v 1. závodě své druhé vítězství v sezóně 2012 před Robem Huffem a Yvanem Mullerem. Cruzy přitom využily výhodu svého postavení na startu. 2. závod byl mnohem otevřenější a těžko předvídatelný, protože Chevrolety startovaly ze 3. a 4. řady. Bez ohledu na to jezdci předvedli fantastický a vzrušující atak s Yvanem Mullerem na čele. Všichni tři se společně probíjeli polem soupeřů a jednoho za druhým předjížděli dech beroucími předjížděcími manévry na úzkém městském okruhu. Závod skončil čtvrtým letošním vítězstvím Yvana Mullera před Huffem a Menu.
Těmito vynikajícími výsledky Chevrolet zvýšil svůj náskok na čele hodnocení výrobců a jezdci jsou díky nim pevně usazeni na čele hodnocení jednotlivců.
 
Řekli:
Alain Menu (1. / 3.):
„Fantastický vítězný 1. závod přidal Marakéš do sbírky mých vítězství na městských okruzích. Jistě, když startujete z prvního místa na takovém okruhu, je to mnohem jednodušší, ale i tak bylo nutné vyhnout se chybám a být opatrný při přejezdech přes obrubníky, které zde dokáží auto dost poničit. Auto přes ně přeskakuje a v kokpitu je to velmi nepříjemný pocit, opravdu se obáváte o podvozek! Odstartoval jsem dobře a Rob také, bok po boku jsme projeli rovinku, ale v první zatáčce jsem měl lepší stopu a získal jsem vedení. V závodě jsem byl opatrný a měl jsem jistou rezervu v brzdění a věděl jsem, že moji týmoví kolegové za mnou se budou chovat dobře, takže vše proběhlo hladce. Ve 2. závodě jsem vůbec nemyslel na další vítězství 1-2-3, ale dokázali jsme to a musím poděkovat Yvanovi, protože on „udělal" tento skvělý závod. Otvíral cestu i nám a v podstatě jediné, co jsme s Robem museli dělat, bylo následovat ho. "


Yvan Muller (3. / 1.): „Dobrý 1. závod a dobrý výsledek v něm, ale necharakterizoval bych ho jako lehký a klidný, protože na takovém okruhu musíte neustále myslet na šetření brzd a přitom co nejcitlivěji přejíždět obrubníky, které jsou pro auto opravdu zákeřné. 2. závod byl úžasný a je to skvělá satisfakce zvítězit na městském okruhu po startu ze 7. místa. Ale Cruzy dnes byly perfektní a neporazitelné. I tak to ale nebylo jednoduché, protože jsem neodstartoval dobře. Pak jsem se soustředil na postupné předjíždění soupeřů, nedělal hlouposti - a šlo to perfektně. "


Rob Huff (2. / 2.): „Další fantastický víkend pro tým, který potvrdil, jak skvěle umíme spolupracovat jako tým. Je to opravdu radost. 1. závod byl výborný, na startu bylo vše v pořádku, tak jsme měli pozice 1-2-3 od začátku a byl to z naší strany pěkný a ohleduplný závod, bez jakéhokoliv dramatu. 2. závod byl opět fantastický, a ačkoliv jsem skončil znovu druhý, musím říct, že to byl velmi úspěšný víkend. Yvan mi fantasticky otevíral cestu a já jsem dělal vše proto, aby za mnou zůstala otevřená pro Alaina. "


Ron Hartvelt: „Fenomenální víkend pro Chevrolet a tým RML. Dnes byly Cruzy opravdu rychlé a velmi málo opotřebovávaly pneumatiky, naši jezdci tedy mohli přitvrdit a jít za svým cílem. Jsme také velmi rádi, že na žádném z našich tří aut nejsou téměř žádná poškození z kontaktů na trati, protože Cruzy budeme částečně připravovat zde a pojedou přímo do Bratislavy.
Kamiony odtud vyrážejí v pondělí ve čtyři ráno, takže závodem náš den neskončil, ale ještě vypijeme zasloužený pohár šampaňského!"


Eric Nève: „Nemám mnoho co dodat ke dvěma vítězstvím 1-2-3, myslím si, že to byl náš nejúspěšnější víkend! Je to prostě skvělé pro Chevrolet a celý tým a jsem obzvláště rád, že jsme dosáhli tohoto výsledku zde v Maroku, protože za měsíc, na Casablanca Motor Show bude závodní Cruze vystaven i s dnešními trofejemi, což ještě více podpoří úspěch tohoto modelu na marockém trhu. "

MARAKÉŠ, výsledky 1. závodu 
1. A. Menu           Chevrolet Cruze 12 kol za 22 min 28,931 s
4. R. Huff             Chevrolet Cruze + 1,0742 s
5. Y. Muller                   Chevrolet Cruze + 1,554 s

4. P. Oriola            SEAT León WTCC   + 2,268 s
5. S. D’Aste            BMW 320 TC                   + 5,713 s

12. A. MacDowall          Chevrolet Cruze + 38,647 s
17. P. Di Sabatino         Chevrolet Cruze - 1 kolo

MARAKÉŠ, výsledky 2. závodu 
1. Y. Muller                   Chevrolet Cruze 11 kol za 19 min 36,836 s
2. R. Huff             Chevrolet Cruze + 0,381 s
3. A. Menu           Chevrolet Cruze + 0,970 s

4. T. Coronel                   BMW 320 TC                   + 2,153 s
5. D’ Aste              BMW 320 TC                   + 2,641 s

12. P. Di Sabatino         Chevrolet Cruze +14,273 s
DNS A. MacDowall        Chevrolet Cruze

WTCC pořadí jezdců po 6 z 24 závodů
1. Muller (Chevrolet), 130; 2. Menu (Chevrolet), 105; 3. Huff (Chevrolet), 97;
4. Coronel
(BMW), 77 ; 5. D’Aste (BMW), 45…

WTCC pořadí výrobců po 6 z 24 závodů
1. Chevrolet, 268 bodů;
2. BMW, 161, 3. SEAT, 144.

Příští závod: Race of Slovakia, Slovakiaring, 26.-28. dubna 2012.

Rober Huff - Alain Menu - Yvan Muller

Alain Menu - Yvan Muller - Robert Huff

Slovakia Ring

28.-29.4. 2012 Slovensko

SLOVAKIARING, 29.4.2012: Byl to pro Chevrolet na Slovakiaringu úžasný, akcemi a emocemi nabitý den. Ve druhém závodě vybojoval první a druhé místo, když Rob Huff své dlouho očekávané premiérové vítězství v této sezóně a Yvan Muller skončil hned za ním.  V prvním závodě získal další pódiové umístěni Alain Menu, který projel cílem na třetím místě.  
Pro všechny tři jezdce to nebyly vůbec snadné závody. Rob Huff skončil v prvním závodě mimo trať, Yvan Muller dostal trest průjezdu boxovou uličkou po kontaktu s jezdcem BMW Micheliszem. Druhý závod skončil pro Alaina Menu poškozením vozu po kontaktu na trati.
Slovenští fanoušci přišli na první závody WTCC na Slovensku v obrovském počtu a užili si skvělou show a krásný slunečný den. Tým Chevrolet opouští Slovensko s upevněným vedením v obou hodnoceních šampionátu – mezi jezdci i mezi značkami a už se těší na závodění na Hungaroringu příští víkend.

ŘEKLI

Rob Huff (DNF/1.): “Prožil jsem skvělý den a to je přesně to, co jsem potřeboval! Nikdy jsem si nemyslel, že bych mohl vyhrát závod 2 po havárii v prvním závodě. Moje auto bylo poškozeno a čas na opravu byl minimální, ale kluci to zvládli. Byl to další skvělá show Chevroletu RML. Opustil jsem boxovou uličku sotva sekund před jejím uzavřením.”
“Auto bylo prostě perfektní. Měl jsem skvělý start a držel všechno pod kontrolou. Změnil jsem pevný start v porovnání s tím, co jsem udělal v Marakeši a zdá se, že to zafungovalo. V závodě 1 jsem byl jedním BMW vystrčen z trati a to vedlo k poškození 3 rohů vozu ze 4 …”

Yvan Muller (11./2.): “To nebyl skvělý víkend, pokud jde o výsledky, ale dobrý víkend, pokud se podíváme na šampionát. V závodě 1 jsem měl minimální kontakt s Micheliszem, ale on jel pod plným plynem a vyjel z trati. Dostal jsem za to trest, který byl, myslím, trochu přehnaný.
“Ve druhém závodě jsem se probojoval až na druhou pozici. V závěrečných kolech jsem byl zasažen Tarquinim, nevím, co chtěl dokázal, ale naštěstí se mi podařilo udržet auto na trati.”

Alain Menu (3./DNF): “Byly to pro mě závody smíšených emocí, ale takové věci se stávají. V prvním závodě jsem byl šťastný, že jsem skončil třetí vzhledem k tomu, jaká byla moje pozice na startovním roštu. Podařilo se mi pár dobrých předjetí a těžil jsem z některých závodních incidentů. S tím, že mým hlavním zájmem bylo šetřit přední pneumatiky.
“Ve druhém závodě jsem bohužel ztratil výhodu první řady, protože jsem měl špatný start. Já nevím, jestli to bylo způsobenou mnou nebo spojkou, ale něco nefungovalo. Potom, když jsem se snažil předjet D'Aste na vnitřní straně, náhle mě zavřel a dotkli jsme se. Mé kolo bylo poškozeno a o pár kol později jsem byl nucen ze závodu odstoupit.”

 
Eric Nève: “Bylo skvělé vidět na Slovensku nadšené davy diváků a mnoho hostů Chevroletu z 10 zemí. Jsme potěšeni našimi výsledky a další výhrou, ale ze všeho nejvíc jsme si užili skvělý víkend a už se těšíme na návrat v příštím roce.”  

 

SLOVAKIARING VÝSLEDKY 1. ZÁVODU

 

1. G. Tarquini        SEAT León WTCC     10 kol za 22m42s275

2. A. Dudukalo       SEAT León WTCC     + 2s484

3. A. Menu            Chevrolet Cruze       + 4s194

4. A. Cerqui           BMW 320TC               + 6s992

5. S. D’Aste           BMW 320TC               + 7.978

11. Y. Muller        Chevrolet Cruze       +21s174

17. R. Huff            Chevrolet Cruze       3 kola

SLOVAKIARING VÝSLEDKY 2. ZÁVODU

1. R. Huff              Chevrolet Cruze       10 kol za 22m38s101
2. Y. Muller          Chevrolet Cruze       + 2s029
3. G. Tarquini        SEAT León WTCC     + 2s555
4. T. Coronel         BMW 320 TC              + 8s859
5. P. Oriola            SEAT León WTCC     + 9s352

DNF A. Menu       Chevrolet Cruze

WTCC POŘADÍ JEZDCŮ PO 8 Z 24 ZÁVODŮ

1. Muller (Chevrolet), 148; 2. Huff (Chevrolet), 122; 3. Menu (Chevrolet), 121; 4. Coronel (BMW), 93; 5. Tarquini (SEAT), 87…  


WTCC POŘADÍ ZNAČEK PO 8 Z 24 ZÁVODŮ

1. Chevrolet, 337 bodů; 2. SEAT, 219; 3. BMW, 208. 

DALŠÍ ZÁVOD: Race of Hungary, Budapešť, 5.-6. května 2012.



Hungaroring

5.-6.5.2012 Maďarsko

Třetí výhra 1-2-3 pro Chevrolet v Budapešti

Kompletní stupně vítězů v 1. závodě, Menu skončil druhý v 2. závodě  

BUDAPEŠŤ: Chevrolety Cruze ovládly již třetí závod v této sezóně stylem 1-2-3, když Yvan Muller, Rob Huff a Alain Menu ovládli první závod před obrovskými davy diváků na teplém a prosluněném Hungaroringu v Budapešti.

Chevrolet získal I další pódiové umístění, protože Alain Menu skončil po skvělé jízdě druhý ve 2. závodě.

 V 1. závodě 1, tři RML Cruzy odstartovaly z předních pozic a nemusely se ohlížet zpátky.  Tarquini se pokusil projet kolem Huffa a Mullera na vnější straně v první zatáčce, ale italský SEAT se dotkl Huffova vozu a šel pryč. Od té chvíle, Muller, Huff a Menu kontrolovali závod a zajistili vynikající výhru 1-2-3.

2. závod byl hodně emotivní pro mnoho maďarských fanoušků přítomných na trati, protože místní hrdina Norbert Michelisz zvítězil po senzačním startu. Alain Menu se po startu ze čtvrté řady postupně posunoval a nakonec skončil druhý. 
Huff a Muller, kteří startovali z páté řady, bojovali o pozice se SEATy Monteira a Tarquiniho a BMW D'Asteho a Engstlera. Nakonec skončili na sedmém místě Huff a desátý Muller.
Před 6. kolem sezóny na Salzburgringu v Rakousku 20. května, má Chevrolet náskok 135 bodů v hodnocení značek, zatímco Mullera, Menuho a Huffa od sebe dělí 30 bodů vrcholu hodnocení jezdců.

ŘEKLI

Yvan Muller (1./10.): “Byl to dobrý víkend po všech stránkách. Závod 1 byl velmi jednoduchý. Jakmile jsme projeli první zatáčkou, byla za námi polovina práce. Potom jsem se zaměřil na čistou jízdu bez chyb. Věděl jsem, že vzhledem k formě, kterou jsem měl po celý víkend, bude těžké pro mé kolegy z týmu předjet mně. Všechno šlo dobře a bylo to jasné vítězství.”
"Závod 2 bylo o moc těžší, protože jsme se Rob a já jsem zasekli za SEATy. V závěrečných kolech jsem musel bránit svou pozici před BMW D'Asteho a Engstlera. Jel jsem moc zeširoka v posledním kole a to mě stálo dvě pozice.”
Alain Menu (3./2.): “Byl to určitě velmi dobrý víkend pro tým a pro mě. Dvě pódiová umístění výsledky a velký přísun bodů je skvělý, ale co mě těší nejvíce, je kvalita práce mého inženýra  a mechaniků - skutečně odvádí dobrou práci a zlepšujeme se kolo po kole.
"Nemůžu toho říct moc o 1. závodě. Byla tam nějaká akce na rovince a v první zatáčce.  Ztratil jsem několik pozic, ale podařilo se mi předjet Monteira a Bennaniho a vrátit se za Roba. Dokonce jsem se pokusil ho předjet, když jsme se dostali do špinavé části trati, ale nešlo toho moc udělat, tak jsem zůstal třetí..

“2. závod byl mnohem napínavější, myslím, že to byl skvělý závod, útočil jsem bez nadměrného rizika. Nebylo snadné předjet Monteira a pak Bennaniho a Oriolu. Umístění na druhém místě z osmé pozice na startovním roštu, není vůbec špatné. Michelisz byl příliš daleko v závěrečném kole a abych byl upřímný, je hezké vidět, jak slaví ve svém domácím závodě.”

Rob Huff (2./7.): “Jsem spokojen s výsledky, když jsem snížil bodovou ztrátu přes ztrátu jedné pozice. 1. závod byl dalším velkým úspěchem pro tým Chevrolet a RML. V první zatáčce došlo ke kontaktům s Tarquinim. Snažil se předjíždět zvnějšku, což bylo nemožné, a vrazil do mě. Naštěstí jsem zůstal na trati, ale ovládání auta bylo poněkud narušeno. Za těchto okolností, jsem spokojený s druhým místem."

Je zřejmé, že nejsem spokojen úplně spokojen se sedmým místem ve 2. závodě, ale nemohl jsem dělat nic lépe. Uvízl jsem za Tarquinim a Yvana měl za sebou, takže jsem musel být velmi opatrný. Bohužel, je to okruh, kde předjíždění není jednoduché, protože zatáčky jsou postupně na levou a pravou ruku, a proto je velmi obtížné, jestliže je auto před tebou má podobné tempo.”

Eric Nève: “"Další vítězství 1-2-3 a upevnění našeho vedení v šampionátu, jsme velmi šťastní. Je také velmi příjemné vidět, jak se davy diváků těší z úspěchu svého hrdiny, to je velmi dobré pro WTCC.

"Alain a já se chystáme do Vídně v pondělí na podporu dalšího kola na Salzburgringu. To bude první akce WTCC v Rakousku a očekáváme, že uvidíme mnoho fanoušků i tam. Závody ve střední Evropě - kde jsou cestovní automobily tak populární – jsou skvělé a pomáhají vytvořit dynamiku celého šampionátu.”

BUDAPEŠŤ VÝSLEDKY 1. ZÁVODU

1. Y. Muller          Chevrolet Cruze       12 kol za 23m23s462
2. R. Huff              Chevrolet Cruze       + 1s259
3. A. Menu            Chevrolet Cruze       + 1s759
4. M. Bennani        BMW 320TC               +10s983
5. T. Monteiro        SEAT León WTCC     +15s983
9. A. MacDowall   Chevrolet Cruze       +18s106
12. P. Di Sabatino                                   Chevrolet Cruze          +26s296

 

BUDAPEŠŤ VÝSLEDKY 2. ZÁVODU

1. N. Michelisz       BMW 320 TC              12 kol za 23m37s603

2. A. Menu            Chevrolet Cruze       + 1s805
3. M. Bennani        BMW 320TC               + 4s998
4. P. Oriola            SEAT León WTCC     + 6s221
5. T. Monteiro        SEAT León WTCC     + 8s020
7. R. Huff              Chevrolet Cruze       + 9s077
10. Y. Muller        Chevrolet Cruze       +11s572
11. A. MacDowall  Chevrolet Cruze          +13s174
15. P. Di Sabatino Chevrolet Cruze          +23s189

WTCC POŘADÍ JEZDCŮ PO 10 Z 24 ZÁVODŮ

1. Muller (Chevrolet), 180; 2. Menu (Chevrolet), 157; 3. Huff (Chevrolet), 150; 4. Coronel (BMW), Tarquini (SEAT), 97…  

WTCC POŘADÍ ZNAČEK PO 10 Z 24 ZÁVODŮ

1. Chevrolet, 415 bodů; 2. BMW, 278; 3. SEAT, 262. 

Příští závody: Race of Austria, Salzburgring, 19.-20.5.2012.

 


Salzburing 
19.-20. 5.2012 Rakousko

 

Vítězství 1-2-3 a mnoho napětí pro Cruzy v Rakousku

Huff, Muller a Menu dominovali v 1. závodech, Huff zachránil 2. místo v pneumatikovém dramatu

(20.5.2012)

SALZBURGRING: Chevrolet bez problémů obsadil první tři místa v prvním závodě 6. kola WTCC, ale pneumatikové drama v posledních zatáčkách 2. závodu zničilo všechny naděje na zopakování vítězného výsledku.
Tři Chevrolety startovaly do 2. závodu z 8., 9. a 10. pozice na obráceném startovním roštu, ale už do poloviny závodu se dokázaly díky perfektním předjížděcím manévrům propracovat na první tři pozice. Jenže v 8. kole Alain Menu vyjel ve vysoké rychlosti z trati po defektu levé přední pneumatiky, silně narazil do svodidel, ale vystoupil nezraněn. Kvůli stejnému problému ho brzy následoval MacDowall s Cruzem Bamboo Engineering.
Přes snížení rychlosti, Francouz Yvan Muller a Brit Rob Huff, kteří závod vedli, bojovali v posledních zatáčkách se stejným problémem. Muller skončil ve štěrku, ale neztratil kontrolu a nakonec dojel na 8. místě. Huff dlouho odolával nátlaku jezdce BMW Toma Coronela, ale nakonec využil situaci Stefano D’Aste a získal své první vítězství ve WTCC.
V 1. závodě dominovaly tři Chevrolety Cruze, připravované týmem RML, které v kvalifikaci skončily na prvních třech místech, když Rob Huff vybojoval své druhé letošní vítězství před Mullerem a Menu.
Chevrolety si upevnily svoji pozici na čele hodnocení výrobců, Huff postoupil na 2. příčku o 8 bodů za Mullerem, který je na čele hodnocení jezdců. Menu je na 3. místě se ziskem 175 bodů.

Řekli:
Rob Huff (1. / 2.): „Jsem samozřejmě velmi spokojený s tím, jak se věci vyvíjely, pokud jde o mě - na takový den jsem čekal. Na rozdíl od Yvana jsem měl ve 2. závodě štěstí. Ale tak to v šampionátu chodí a je třeba věci brát, jaké jsou. První závod byl klidný a více jsem se soustředil na dění za mnou a bránil svoji pozici před Yvanem. Nakonec jsem získal druhé vítězství v sezóně.
Ve 2. závodě jsem skvěle odstartoval a brzy jsme získali dobré pozice. Přes vysílačku nás upozornili na Alainův defekt, takže jsme byli velmi opatrní. Ale přes veškerou snahu jsem se tomu nevyhnul ani já s Yvanem, v obou případech šlo o levou přední pneumatiku. Mně se to stalo naštěstí až v poslední zatáčce, takže následky byly minimální. Dokázal jsem zachránit druhé místo. Salzburgring je velmi náročný okruh a už se těším na návrat příští rok. "

Yvan Muller (2. / 8.): „2. závod byl o 200 m delší, než jsem potřeboval… Nebýt toho, byl by to velmi dobrý víkend. 2. místo v 1. závodě byl dobrý výsledek;  také ve 2. závodě vše vypadalo výborně. Poté, co měl Alain problémy s pneumatikou, zpomalil jsem i já s Robem, ale v posledních kolech jsme museli přidat, protože se blížili BMW. Nastavení aut jsme měli v obou závodech stejné, nevím tedy, proč přišly defekty. Myslím si, že kvůli vyšší teplotě tratě. Nakonec, v 1. závodě byl několikrát na trati safety car a tak byla teplota pneumatik nižší. Ale takové je závodění. Dobré je, že také ve 2. závodě jsem navzdory všemu získal pár bodů a jsem stále na čele mistrovství. "

Alain Menu (3. /nedokončil): „Závody jsou závody… Byl jsem spokojený s mou jízdou v 1. závodě. Nechtěl jsem útočit na kolegy z týmu, protože jsem se snažil šetřit pneumatiky pro další jízdu. Ve 2. závodě jsem špatně odstartoval a musel jsem o 3. pozici bojovat. Pak přišel absolutně nečekaný defekt. Opravdu nevím, co se stalo - možná jsem někde najel na nečistotu na trati.
Mohu říci, že Fahrerlager Kurve je určitě to nejhorší místo pro takovou příhodu. Projíždíte ji na šestku v plné rychlosti a je to opravdu špatný pocit, když najednou ztratíte jakoukoliv kontrolu nad autem a řítíte se na svodidla. Naštěstí mě štěrk zbrzdil a náraz byl o něco měkčí. "

Eric Nève: „Byl to den plný emocí. Věděli jsme, že Salzburgring bude náročný pro levou přední pneumatiku a to se potvrdilo. Mnoho aut kvůli pneumatikám odstoupilo, zejména ve 2. závodě, když teplota povrchu trati ještě stoupla.
Naše výsledky jsou však stále dobré a to je dobrá zpráva. Nyní musíme před startem v Portimão (Portugalsko) vyřešit problém s pneumatikami. Tato trať je také velmi náročná na pneumatiky a teploty tu budou ještě vyšší.“

Salzburgring výsledky 1. závodu
1. R. Huff             Chevrolet Cruze 14 kol za 23 min 26,809 s
2. Y. Muller                   Chevrolet Cruze + 0,312 s
3. A. Menu           Chevrolet Cruze + 0,739 s

4. G. Tarquini                  SEAT León WTCC   + 2,919 s
5. T. Monteiro                 SEAT León WTCC   + 3,483 s

6. A. MacDowall Chevrolet Cruze + 3s774
12. P. Di Sabatino         Chevrolet Cruze +10,429 s

Salzburgring výsledky 2. závodu
1. S. D’Aste            BMW 320 TC                   12 kol za 17 min 58,529 s
2. R. Huff             Chevrolet Cruze + 0,377 s
3. T. Coronel                   BMW 320TC           + 0,494 s
4. P. Oriola            SEAT León WTCC   + 4,103 s
5. N. Michelisz                 BMW 320TC           + 4,929 s

8. Y. Muller                   Chevrolet Cruze + 6,464 s
15. P. Di Sabatino   Chevrolet Cruze      +1 kolo

Nedokončil A. Menu Chevrolet Cruze 7 kol (nehoda)
Nedokončil A.  MacDowall Chevrolet Cruze 7 kol (nehoda)

Pořadí jezdců po 12 z 24 závodů
1. Muller (Chevrolet), 206; 2. Huff (Chevrolet), 198; 3. Menu (Chevrolet), 175;
4. Coronel
(BMW), 116; 5. Tarquini (SEAT),111… 14.
MacDowall (Chevrolet), 21; 15. Rydell (Chevrolet),
14; …

Pořadí výrobců po 12 z 24 závodů

1.     Chevrolet, 495 bodů; 2. BMW, 338; 3. SEAT, 293.

 
Příští závody:
Race of Portugal, Autódromo do Algarve, Portimão, 1.-3. červen 2012.


Algarve

2.-3.6.2012 Portugalsko

 

Cruzy odjíždějí z Evropy s dvojitým vítězstvím v Portugalsku
(3.6.2012)
Muller vyhrál 1. závod a Menu dovezl vítězně Michela Vaillanta ve 2. závodě

Portimão: Poslední kolo letošní sezony WTCC v Evropě a bylo pro Chevrolet úspěšné a plné emocí. Chevrolety Cruze vybojovaly v Portimão další dvojité vítězství.

Yvan Muller vítězstvím v 1. závodě zvýšil svůj náskok v hodnocení jezdců a ve 2. závodě zvítězil Cruze věnovaný Vaillantovi, řízený Alainem Menu. Michel Vaillant je nejznámější komiksový závodník… Rob Huff skončil ve svém 200. závodě cestovních automobilů na stupních vítězů.

V 1. závodě se Yvan Muller ujal vedení v první zatáčce a udržel si ho až do cíle, přestože musel odolávat neustálému tlaku Gabriele Tarquiniho (SEAT) a Roba Huff, který skončil třetí. Alain Menu skončil pátý, přičemž startoval až z 9. místa.

Druhý závod byl relativně jednoduchou záležitostí pro Alaina Menu, který vedl od začátku a svým vítězstvím potvrdil vítěznou legendu Michela Vaillanta. Mnohem napínavější byl pro Huffa a Mullera, kteří museli tvrdě bojovat s domácím favoritem Tiago Monteirem (SEAT), Albertem Cerqui (BMW) a Tarquinim. Nakonec skončili na 4. a 5. místě.

Celkově to byl pro Cruzy dobrý den, když také Alex MacDowall, jezdící za Bamboo Engineering, skončil v obou závodech na bodovaných místech.

Závod v Portugalsku byl v této sezóně WTCC posledním v Evropě. Cruzy nyní směřují zpět do továrny RML ve Velké Británii, kde je připraví na dlouhou cestu do Brazílie. Závody se tam konají 20. - 22. července, tedy po sedmitýdenní přestávce.

ŘEKLI

Alain Menu (5. / 1.): „Vynikající víkend! Bylo vzrušující hrát Michela Vaillanta, ale Alain Menu je s takovým bodovým ziskem také spokojený. První závod byly frustrující. Měl jsem problémy s vyvážením v ostrých zatáčkách a cítil jsem nedostatek výkonu. Mezi závody jsme pak udělali pár změn a všechno bylo perfektní. Druhý závod byl jako sen. Perfektně jsem odstartoval a jel na doraz první tři kola. Vytvořil jsem si dostatečný náskok a ten jsem udržel až do cíle. "

Yvan Muller (1. / 5.): „Zvýšil jsem svůj náskok na čele mistrovství. První závod mohl vypadat jako procházka parkem, ale nebylo tomu tak. Soustředil jsem se na start a dokázal předjet Tarquiniho v první zatáčce, čímž jsem se dostal do vedení. Ale Gabriele a Rob mě drželi pod tlakem během celého závodu. Snažil jsem se mít vše pod kontrolou bez nadměrného zatěžování pneumatik. Na autě jsme po trénincích hodně pracovali a věděl jsem, že na trati bude dobré. Druhý závod byl pořádně hektický s mnoha souboji. Předjel jsem Tarquiniho po tom, co udělal chybu v první zatáčce, ale on neustále tlačil a pak jsem ztratil svoji pozici ve prospěch Roba. Je to škoda, čtvrté místo jsem měl téměř jisté, ale takové jsou závody.“

Rob Huff (3. / 4.): „Nemůžu říct, že by to byl pro mě nejlepší víkend všech dob, ale přežil jsem ho. V prvním závodě bylo auto v pořádku a tvrdě jsem se snažil předjet Tarquiniho a Yvana, ale příležitost nepřišla, přestože jsem jejich náskok stále zmenšoval. Druhý závod byl jako na houpačce a pěkně bláznivý. Někteří jezdci byli velmi agresivní a dělali uprostřed pole podivné věci. Ale byl to napínavý závod. "

Eric Nève: „Je absolutně vynikající, že jsme evropskou část sezony zakončili dvojitým vítězstvím. Více jsme nemohli chtít a je to nejlepší povzbuzení pro druhou část mistrovství, během níž WTCC zavítá do čtyř zemí a ukáže svůj opravdu celosvětový rozměr. "

Philippe Graton: „To, čeho jsme dnes byli svědky, s úspěchem Michela Vaillanta, je absolutně kouzelné. Šťastnější konec pro tento projekt jsme si nemohli přát. Děkuji Eurosportu a Chevroletu, že to umožnili. Musím také říci, že Alain Menu si zaslouží náš maximální dík za perfektně a úspěšně zvládnutou roli Michela Vaillanta. Byl to velmi emotivní a úspěšný zážitek. "

Portimão - výsledky 1. závodu
1. Y. Muller                   Chevrolet Cruze 11 kol za 21 min 20,620 s
2. G. Tarquini                  SEAT León WTCC   + 0,336 s
3. R. Huff             Chevrolet Cruze + 0,951 s
4. N. Michelisz                 BMW 320 TC                   + 6s699
5. A. Menu           Chevrolet Cruze +13,669 s
10 A. MacDowall           Chevrolet Cruze +21,723 s

Portimão - výsledky 2. závodu
1. A. Menu           Chevrolet Cruze 11 kol za 21,34 s
2. P. Oriola            SEAT León WTCC   + 3,200 s
3. T. Coronel                   BMW 320 TC                   + 5,160 s
4. R. Huff             Chevrolet Cruze + 6,961 s
5. Y. Muller                   Chevrolet Cruze + 8,280 s
7. A. MacDowall Chevrolet Cruze +15,007 s

WTCC - pořadí jezdců po 14 z 24 závodů
1. Muller (Chevrolet), 245; 2. Huff (Chevrolet), 227; 3. Menu (Chevrolet),
207; 4. Coronel
(BMW), 142; 5. Tarquini (SEAT), 134;… 13.
MacDowall (Chevrolet), 28; ... 15. Rydell
(Chevrolet)

WTCC - pořadí výrobců po 14 z 24 závodů
1. Chevrolet, 578 bodů
; 2. BMW, 389; 3. SEAT, 370.

Příští závody: Race of Brazil, Curitiba, 20.-22. července 2012.


Curitiba

21.-22.7.2012 Brazílie

 

Sonoma

20.-23.9.2012 USA

 

Suzuka East circuit

20.-21.10.2012 Japonsko


 

Shanghai international Circuit

3.-4.11.2012 Čína

 



Circuito da Cuia

16.-18. 11.2012 Macau